جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

عوارض صادراتی راهکار موثری برای کاهش قیمت نیست

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: اعمال عوارض صادراتی در اقتصاد جهانی راهی برای جلوگیری از گرانی است اما راهکار مناسبی برای مقابله با گرانی و تورم قیمتی محصولات فولادی در بازار داخلی نیست چون تورم 40 درصدی سالانه نمی تواند با عوارض کاهش یابد و قیمت محصولات را تثبیت کند.

بهادراحرامیان در گفتگو با فولادبان با اشاره به وضع عوارض صادراتی بر محصولات فولادی افزود: اگر هدف از وضع عوارض صادراتی برمحصولات فولادی جلوگیری از افزایش قیمت باشد، اقدامی مثبت و کارشناسی شده است اما مشکل این است عوارض صادراتی در ایران به کاهش قیمت ها کمک نمی کند.

وی ادامه داد:عوارض صادراتی می تواند به عنوان عامل بازدارنده در مقابله با گرانی ایفای نقش کند اما مشکل ما در کشور گرانی نیست بلکه افزایش تورم سالانه 40 تا 50 درصدی است که با اعمال عوارض صادراتی 10 تا 15 درصدی قطعا جلوی موج تورمی گرفته نخواهد شد و اعمال عوارض صادراتی به مثابه تشخیص و تجویز داروی اشتباه برای بیماری شناخته شده است.

این فعال صنعتی تصریح کرد: اعمال عوارض صادراتی در تمام تجربیات اقتصادی دنیا راهی برای جلوگیری گرانی است اما این راهکار داروی مناسبی برای مقابله با گرانی و تورم محصولات فولادی بازار داخلی نیست چون تورم سالانه نمی تواند با عوارض کاهش یابد و قیمت محصولات را به ثبات برساند.

احرامیان افزود: اگر ایران یک کشورغیر تورمی بود اعمال عوارض می توانست در کاهش قیمت کارساز باشد اما نیروی تاثیرگذار در تغییر قیمت تمام محصولات ، تورم است که قاعدتا باید بین تورم و گرانی نیز تفکیک قایل شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors