جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش قیمت فولاد در اروپا به دلیل درگیری اوکراین

قیمت‌های فولاد در اروپا در حال افزایش است زیرا حمله روسیه به اوکراین وضعیت لجستیک را مختل کرده، تحریم‌ها را تحریک کرده و قیمت‌های انرژی را افزایش داده است.

افزایش قیمت فولاد در اروپا به دلیل درگیری اوکراین اخبار

به گزارش فولادبان، رویترز گزارش داده روسیه پنجمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان است و اوکراین در رتبه چهاردهم قرار دارد. این دو در مجموع یک پنجم واردات به اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند.

قیمت کویل نورد گرم اروپا (HRC) در سه هفته گذشته نزدیک به 40 درصد افزایش یافته است. قیمت‌ها در آمریکای شمالی و چین نیز افزایش یافته است، اما بسیار کمتر، یعنی حدود 7 تا 8 درصد.

کای ایوب، تحلیلگر در شرکت مشاوره MEPS بین‌المللی، گفت: مطمئناً به نظر می‌رسد که قیمت‌ها در کوتاه‌مدت به افزایش خود ادامه دهند. ما پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت‌ها تا پایان این ماه و تا آوریل دوباره جهش کنند. بخش عرضه در اروپا به شدت مختل شده است و حل این مشکل مدت زیادی طول خواهد کشید.روسیه و اوکراین در بازار جهانی فولاد، به‌ویژه به اروپا، اثرگذار هستند.

اندرو جونز، تحلیلگر UBS در یادداشتی گفت: «در اروپا، قدرت قیمت‌گذاری به وضوح در اختیار کارخانه‌های فولاد است… زیرا از دست دادن حدود 20 درصد از واردات فولاد نهایی از روسیه و اوکراین، بازار را ملتهب می‌کند».

اگرچه کشورهای غربی به طور خاص شرکت‌های فولاد روسیه را هدف تحریم قرار نداده‌اند، اما مشکلات لجستیکی و تأثیر منفی تحریم‌ها باعث اختلال در تجارت و حمل‌ونقل شده است.

اروپا علاوه بر ترس از دست دادن عرضه از روسیه و اوکراین، مجبور است با افزایش قیمت انرژی به دلیل جنگ هم مقابله کند.

در حالی حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه منجر به افزایش قیمت نفت و گاز و برق شد که بخش فولاد اروپا از قبل با هزینه‌های بالای انرژی دست و پنجه نرم می‌کرد.
کوره‌های الکتریکی برای فولادسازی بیش از 40 درصد از تولید اروپا را تشکیل می‌دهند که بیشتر از سایر مناطق است.

به گفته مایکل ویدمر، تحلیلگر بانک آمریکا، تأثیر کامل این درگیری هنوز در داده‌های تولید نشان داده نشده است، اما تولید فولاد اروپا در ژانویه به پایین‌ترین سطح فصلی از سال 2009 کاهش یافته است.

داده‌های انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد در فوریه، تولید فولاد خام در اتحادیه اروپا 2.2 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت و در سایر نقاط اروپا 4.8 درصد کاهش یافت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors