صادرات 12 میلیارد دلاری صنایع معدنی در سال 1400 

سازمان توسعه تجارت با هدف شناسایی بازارهای هدف مذاکراتی را با مقامات بازرگانی کشورهایی از جمله عمان، قطر و برخی دیگر از کشورها به منظور تسهیل صادرات و واردات کالا در دستور کار قرار داده است که امیدواریم با کاهش هزینه‌های گمرکی بین ایران و کشورهای هدف  بتوانیم بخشی از بازارها را برای تولیدکنندگان داخل تثبیت کنیم.

مدیر سرمایه گذاری ایمیدروگفت: وزارت صمت امسال در حوزه معدن و صنایع معدنی توانست حدود 12 میلیارد دلار صادرات داشته باشد که درمقایسه با سال قبل حدود 5 میلیارد دلار افزایش نشان می‌دهد.

امیر صباغ در گفتگو با فولادبان افزود: اولویت اصلی وزارت صمت تامین مصرف و نیاز داخلی محصولات فولادی است. به طوریکه مواد اولیه‌ای که در داخل کشور به مصرف می‌رسد، ارزش افزوده و اشتغال جدید ایجاد می‌کند، نباید صادر شود بنابراین  اولویت اصلی دولت تامین تقاضای داخلی است.

وی با تاکید بر برنامه ریزی موثر وزارت صمت برای صادرات مازاد تولید محصولات معدنی ادامه داد: مازاد تولید محصولات معدنی و فولادی کشور با توجه به شرایط بوجود آمده در بازارهای جهانی و رشد قیمت‌های صادراتی می‌تواند فرصت مناسبی را برای تولیدکنندگان داخلی و فولادسازان فراهم کند تا مازاد محصولات خود را با قیمت بالا در بازارهای صادراتی عرضه و به فروش برسانند.

صباغ درباره سیاست وزارت صمت برای دستیابی به بازارهای جدید تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت با هدف شناسایی بازارهای هدف مذاکراتی را با مقامات بازرگانی کشورهایی از جمله عمان، قطر و برخی دیگر از کشورها به منظور تسهیل صادرات و واردات کالا در دستور کار قرار داده است که امیدواریم با کاهش هزینه‌های گمرکی بین ایران و کشورهای هدف  بتوانیم بخشی از بازارها را برای تولیدکنندگان داخل تثبیت کنیم.

صباغ با اشاره به راه اندازی رینگ صادراتی کاتد مس در بورس کالا گفت: راه اندازی رینگ‌های صادراتی یکی از فعالیت‌های دولت برای ایجاد بازارهای صادراتی است و توانسته‌ایم با راه اندازی رینگ صادراتی کاتد مس محصولات خود را  در دو الی سه ماه آینده به فروش برسانیم و مشکل محدودیت بازار یا محدودیت کشورهای خریدار را برطرف کنیم و به این ترتیب بخش بزرگی  از صادرات ما از این طریق در حال انجام است.

وی افزود: امسال در حوزه معدن و صنایع معدنی حدود 12 میلیارد دلار صادرات داشته ایم که درمقایسه با سال قبل بیش از 5 میلیارد دلار افزایش داشته است که نشان از تامین منافع تولیدکنندگان داخلی برای صادرات محصولات آنها دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *