جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 24 بهمن 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

مارجین سود نوردکاران فولادی منطقی شود / ورود دلالان به بورس کالا بازار را بر هم زد

دبیر انجمن نوردکاران فولادی ایران با تاکید بر اینکه حساسیت روی قیمت مقاطع بالاست، گفت: باید در زنجیره سود به صورت عادلانه تقسیم شود تا تولید منطقی باشد.

مارجین سود نوردکاران فولادی منطقی شود / ورود دلالان به بورس کالا بازار را بر هم زد عینک فولادی

اباذر براری در گفتگو با فولادبان افزود: محوریت جلسه‌ای که اعضا هیات مدیره انجمن نودرکاران فولادی ایران با حضور معاونان وزیر صمت داشتند، مارجین منطقی این بخش از زنجیره فولاد بود.

دبیر انجمن نوردکاران فولادی ایران تصریح کرد: انجمن نوردکاران معتقد است سود در زنجیره فولاد باید متوازن باشد اما در حال حاضر عدم توازن سود در انتهای زنجیره رقم خورده و این در حالی است که قیمت محصول نوردکاران به علت بخش انتهایی زنجیره بودن اثرگذار است. این به معنای آن است که مصرف کنندگان و مردم با محصول نوردی و قیمت آن روبه رو هستند و روند طول زنجیره را خیلی مشاهده نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: ما هم اعتقاد داریم همانگونه که شعار دولت سیزدهم بوده قیمت‌ها تثبیت و منطقی شوند. ورود دلالان به بورس کالا با بخشنامه‌های اخیر موجب چنین اتفاقی شده و این عدم توازن را رقم زده است و اگر خواستار تولید واحدهای کوچک و متوسط صنعتی هستیم باید مارجین سود انتهای زنجیره منطقی باشد.

براری با بیان اینکه در جلسه فولادی ها با وزرت صمت اجماعی روی چالشی بودن ورود دلالان در بورس کالا اتفاق افتاد، گفت: مسئولان بورس کالا دلایلی برای این مسئله داشتند اما باید در نظر گرفت که تولیدکننده نوردی باید شمش مورد نیاز را از همین دلالانی خریداری کند که قیمت را آنها تعیین می کنند. این با هدف سایت بهین یاب و سامانه جامع تجارت همخوانی ندارد و با استراتژی کلان وزارت صمت نیز تناقض دارد.

به گفته وی، تا زمانی مشکلات وجود داشته باشد پیگیری و چنین جلساتی از سوی انجمن وجود خواهد داشت چرا که چالش های ما باید شنیده شود و مسئولین وزارت صمت نیز قول تداوم جلسات را دادند.

دبیر انجمن نوردکاران فولادی ایران با بیان اینکه صادرات باید به سمت محصولات نهایی پیش برود، گفت: انجمن نوردکاران تقاضایی برای افزایش قیمت محصول ندارد و شاید بتوان با قیمت های کنونی سود عادلانه تقسیم شود و تعیین قیمت براساس متال بولتن درست نیست.

گفتنی است که در معاملات هفته گذشته تا حدودی درخواست اصلی نوردکاران مبنی بر رشد مارجین سود اتفاق افتاد و مابه تفاوت قیمت پایه شمش و میلگرد در بورس کالا به 12.6 درصد و مابه تفاوت قیمت متوسط موزون شمش به میلگرد به 8.6 درصد رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors