پیشروی یک قدمی شاخص کل و عبور از مرز 1.3 میلیون واحدی

شاخص کل با رشد اندک امروز خود، به نقطه مقاومت 1.3 میلیون واحدی رسید.

به گزارش فولادبان، بازار سرمایه امروز هم به دنبال رشدهای روز قبل خود، مجددا سبز شد و یک قدم دیگر در منطقه سبز جلوتر رفت و همین رشد باعث شد تا شاخص کل به منطقه مقاومتی 1.3 میلیون واحدی برسد. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند درحال حاضر فعالان بازار سرمایه با عقلانیت و توجیه سرمایه‌گذاری معامله می‌کنند، به همین دلیل طی سه الی چهار ماهه گذشته شاخص در محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نوسان داشته است.

نماگر اصلی بورس تا پایان معاملات با رشد اندک 6 هزار و 681 واحدی، در نقطه یک میلیون و 301 هزار و 301 واحدی بسته شد. شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 2 هزار و 559 واحدی، روی نقطه 333 هزار و 288 واحد به کار خود پایان داد. شاخص فلزات اساسی هم در جریان معاملات امروز رشد چندانی نداشت و با رشد یک‌هزار و 163 واحدی، در ارتفاع یک میلیون و 75 هزار و 506 واحدی قرار گرفت.

در جریان معاملات روز جاری، «خودرو»، «خساپا»، «شتران»، «شبندر»، «شپنا»، «فملی» و «خگستر» در فهرست نمادهای پرتراکنش بازار قرار گرفتند. نمادهای «وبملت»، «خودرو»، «ومعادن»، «وتجارت»، «کگل»، «خساپا» و «وپاسار» بیشترین تأثیر را روی رشد شاخص کل گذاشتند. سه گروه خودرو، فلزات اساسی و فرآورده نفتی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

امروز، طرف فولادی بازار سرمایه تعادل داشت، اما به صورت کلی نمادهای «فجر» و «فنورد» بیشترین رشد قیمت را در سهام خود داشتند. دیگرنمادهای فولادی هم تحرک چندانی نداشتند. نمادهای معدنی «کچاد» و «کگل» نیز افزایش قیمت را تجربه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *