صادرات قراضه ژاپن در نوامبر کاهش یافت

صادرات قراضه آهنی ژاپن در ماه نوامبر به دلیل فاصله زیاد بین قیمت‌های داخلی و صادراتی، کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، داده‌های گمرک ژاپن نشان داد که صادرات قراضه آهنی ژاپن در نوامبر با 6.7 درصد کاهش نسبت به اکتبر به 480000 تن رسید. بدین ترتیب صادرات قراضه آهنی ژاپن از ژانویه تا نوامبر 2021 با 21.2 درصد کاهش نسبت به سال قبل به 6.8 میلیون تن رسید.

کره جنوبی همچنان به عنوان واردکننده پیشرو قراضه ژاپن در ماه نوامبر باقی ماند و تنها خریدار عمده‌ای بود که نسبت به سال گذشته افزایش خرید داشت. کارخانه‌های کره جنوبی قراضه ژاپن را ترجیح می‌دهند زیرا قراضه داخلی کره با عرضه ناکافی قیمت‌های نسبتاً بالاتری داشت.

تقاضا از سوی ویتنام نتوانست آن طور که پیش‌بینی می‌شد افزایش یابد، در حالی که خریداران تایوانی در حاشیه بازار برای قراضه ژاپنی باقی ماندند و ضایعات کانتینری ایالات متحده را که هزینه کمتری داشت، انتخاب کردند.

بازرگانان ژاپنی انتظار دارند حجم صادرات حداقل تا ژانویه 2022 در سطح فعلی باقی بماند، زیرا تقاضای داخلی پایدار است. شاخص مدیران خرید بخش تولیدی ژاپن در ماه دسامبر به 54.2 کاهش یافت.

نسبت تولید فولاد خام از کارخانه‌های کوره قوس الکتریکی ژاپن به بالاترین میزان در سال با 27.4 درصد در ماه نوامبر رسید که از مصرف مستمر قراضه داخلی حمایت کرد و از جریان قراضه به بازارهای صادراتی جلوگیری کرد. فدراسیون آهن و فولاد ژاپن تخمین می‌زند که تولید فولاد خام این در سال 2022 در سطح مشابه سال 2021 باقی خواهد ماند.

قیمت قراضه داخلی و صادراتی ژاپن از اواسط اکتبر با توجه به بازار ضعیف فولاد در سطح بین‌المللی کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *