جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 09 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تاخیر در تحویل و فرسودگی ماشین‌آلات مشکل اصلی معادن است/ خطر بیکاری بیخ گوش معادن کوچک

مدیرعامل شرکت توسعه سنگ آهن فکور صنعت گفت: بخش معدن به ماشین‌آلات تخصصی نیاز دارند اما تاخیر در دریافت آن باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

تاخیر در تحویل و فرسودگی ماشین‌آلات مشکل اصلی معادن است/ خطر بیکاری بیخ گوش معادن کوچک عینک فولادی

مجید وزیری‌راد در گفتگو با فولادبان با اشاره به کمبود ماشین الات معدنی و کمبود قطعات تولیدکنندگان افزود: با وجود نیاز بسیاری از معادن و معدنکاران به ماشین آلات معدنی اغلب تولیدکنندگان ماشین آلات به میزان کافی ماشین الات آماده و تولید شده در اختیار ندارند.
به گفته وی، اینگونه نیست به تولیدکنندگان سفارش داده شود، وجه پرداخت کنند و پس از یک دوره زمانی مشخص محصولات مورد نیازشان را تامین کنند بلکه معمولا فقط نیاز اولیه و یا بخشی از ماشین‌آلات مورد نیازشان تامین می شود.

وزیری‌راد با بیان اینکه فاصله تحویل ماشین آلات معدنی به مشتریان و تولیدکنندگان محصولات معدنی با وجود پرداخت وجه، بسیار طولانی و با تاخیر است تصریح کرد: دریافت سفارش معمولا دو مرحله‌‎ای است و فقط بخشی از نیاز آنها تحویل می شود و بخش دیگر به زمان بعد موکول می شود و عملا معادن به علت کمبود ماشین الات نمی توانند با حداکثر ظرفیت خود کار کنند.

وی ادامه داد: اگر معدن کاران و تولیدکنندگان محصولات معدنی متقاضی 20 دستگاه لودر باشند بیش از دوماه درانتظار تحویل 10 دستگاه اول و ماهها انتظار برای تحویل مابقی لودرهای درخواستی‌شان خواهند ماند و از آنجا که تولیدکنندگان ماشین آلات، برنامه و هدفگذاری مشخصی برای تولید ندارند و حتی اگر برنامه مدون و مشخصی هم داشته باشند اطلاع ندارند ترخیص قطعات، ثبت سفارش و ذخیره‌سازی چه زمانی است، از این رو عملا نمی‌توانند پیش بینی تولید مشخصی داشته باشند.

این فعال معدنی تصریح کرد: شرکت‌های تولیدکننده اغلب زمان تحویل ماشین آلات به معدنکاران را بسیار دور اعلام می‌کنند در حالی که معدنکاران الان به سفارش خود نیاز دارند و چنین موضوعی عملا تولید محصولات معدنی را سخت و دشوار کرده است.

وزیری راد با اشاره به فعالیت بیش از500 نفر در معادن کوچک مقیاس افزود: زمانی که در یک معدن نیاز به یک نوع ماشین آلات معدنی وجود دارد گزینه های اجاره ماشین آلات و خرید دستگاه های کارکرده محتمل ترین انتخابها خواهد بود. به علت فرسوده بودن ماشین آلات “معادن کوچک مقیاس” حجمی از ظرفیت ماشین آلات در حال تعمیر است به این معنا اگر پنج لودر یا بیل داشته باشند معمولا دو دستگاه آن در حال تعمیر و نوسازی دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه سنگ آهن فکور صنعت ادامه داد: نوسازی و تعمیر ماشین آلات خراب نیاز به تسهیلات، واردات قطعه و حذف تعرفه گمرکی دارد که در قبال یک سیاست و برنامه کلی باید به تولیدکنندگان ابلاغ شود؛ در حالیکه اغلب تولیدکنندگان ماشین آلات معدنی مانند هپکو برنامه بلندمدتی برای تولیدات در این بخش ندارند.

وزیری راد تصریح کرد: بلاتکلیفی، بی برنامگی و مانع تراشی‌های متعدد در حوزه‌های مختلف مانع از ترسیم نقشه راه برای تولیدکنندگان ماشین آلات شده و عدم برنامه ریزی مانع از سرمایه گذاری تولیدکنندگان و حتی استفاده از نقدینگی و حمایت‌های مالی معادن بزرگ و متوسط مقیاس به آنها شده است.

وی گفت: در حال حاضر که یکی از دوران پر رونق صنعت و معدن است و دوران طلایی خود را می‌گذراند باید زیر ساخت‌های بهره گیری و استفاده حداکثری از معادن را فراهم کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors