جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 29 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

سوریه فرصت است، نباید غفلت کنیم/ رقبای ایران در حال برنامه‌ریزی برای تسخیر بازار سوری‌ها

ترکیه در پی تقویت بازار خود در سوریه به فکر بازسازی شهر حلب این کشور افتاد و برنامه‌هایی برای این کار ارائه داد و برای خود شرایط تبادل اقتصادی ایجاد کرد و همه این موارد باعث شد تا سهم بازار ترکیه در سوریه حدود 40 درصد باشد و در مقایسه با ایران خیلی چشمگیر است چراکه ما در سال جاری فقط توانستیم 4 درصد از بازار این کشور را به خودمان اختصاص دهیم.

یک فعال صنعت فولاد با اشاره به اینکه بازسازی کشور سوریه فرصتی عالی برای فعالان صنعت فولاد است، گفت: سبد صادراتی فولاد به سوریه می‌تواند گزینه مناسبی برای افزایش صادرات باشد، اما فعالان ترکیه‌ای در بازارسازی محصولات خود حتی با داشتن محدودیت صادرات به سوریه بهتر عمل کرده‌اند و ما در حال از دست دادن این بازار هستیم.

محمدرضا هوشمند در گفتگو با فولادبان افزود: یکی از بازارهای صادراتی که می‌تواند کاهش خرید چین از ایران را جبران کند، صادرات به سوریه است. سوریه کشوری با منابع معدنی بسیار خوب به شمار می‌رود و به دلیل مشکلاتی که پیش آمد فعالیت‌های اکتشافی و زیرساختی مناسبی در این کشور صورت نگرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: این مسئله می‌تواند فرصتی برای ما باشد تا بتوانیم از توانمندی کشورمان در بحث‌های اکتشافی و معدنی در سوریه و در قالب قراردادهای بلندمدت، فعالیت اقتصادی خوبی را انجام دهیم و حتی واردات مواد معدنی به کشور داشته باشیم. به دلیل جنگ و شرایط بدی که کشور سوریه گذرانده است، این کشور در حال حاضر برنامه بازسازی دارد و در این موضوع هم نتوانستیم آنگونه که باید، فعالیت اقتصادی و بازار مناسب را برای خودمان داشته باشیم.

این فعال صنعت فولاد اضافه کرد: ایران با سوریه تعهدات مالی دارد، اما آنگونه که باید نتوانستیم از این تعهد دیپلماتیک بهره کافی را ببریم.

هوشمند با اشاره به اینکه رفع محدودیت صادرات بازرگانان به سوریه، فرصت مناسبی برای تقویت این بازار است، گفت: مهم‌ترین عاملی که می‌تواند صادرات را برای کشور ما بهبود ببخشد، برندینگ محصولات و دیپلماسی اقتصادی است که باید در این زمینه بیشتر فعالیت می‌کردیم که با وجود مسائلی مانند تحریم و بازارسازی کشور ترکیه در سوریه بهتر عمل کنیم. ترکیه توانست ظرفیت بالایی از بازار اقتصادی سوریه را به نفع خود رقم بزند.

وی ادامه داد: ترکیه در پی تقویت بازار خود در سوریه به فکر بازسازی شهر حلب این کشور افتاد و برنامه‌هایی برای این کار ارائه داد و برای خود شرایط تبادل اقتصادی ایجاد کرد و همه این موارد باعث شد تا سهم بازار ترکیه در سوریه حدود 40 درصد باشد و در مقایسه با ایران خیلی چشمگیر است چراکه ما در سال جاری فقط توانستیم 4 درصد از بازار این کشور را به خودمان اختصاص دهیم.

این فعال صنعت فولاد تصریح کرد: ما در بحث بازارسازی، تبادل اقتصادی و برنامه‌هایی که باید از طریق وزارت امور خارجه و سایر نهادها در بازارسازی کشور سوریه باعث افزایش سهم اقتصادی ایران را بیشتر کنند، عقب افتادیم و ما در حال از دست دادن این بازار هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors