Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ادامه روند افزایشی قیمت سنگ‌آهن به دلیل خوش‌بینی به تقاضای چین

فعال‌ترین قرارداد ژانویه سنگ‌آهن در بورس سنگاپور با 6.7 درصد افزایش به 127.95 دلار در هر تن رسید که بالاترین میزان از 12 اکتبر است.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از رویترز، شاخص قیمت معاملات آتی سنگ‌آهن در بورس‌های دالیان و سنگاپور در روز دوشنبه برای سومین جلسه متوالی افزایش یافت که به دلیل خوش‌بینی مجدد در مورد تقاضای چین بود زیرا نشانه‌هایی مبنی بر بازگشت تولیدکننده برتر فولاد به افزایش تولید در این ماه پدیدار شده است.

فعال‌ترین قرارداد ژانویه سنگ‌آهن در بورس سنگاپور با 6.7 درصد افزایش به 127.95 دلار در هر تن رسید که بالاترین میزان از 12 اکتبر است.

پرمعامله‌ترین قرارداد آتی سنگ‌آهن برای تحویل در ماه مه در بورس کالای دالیان چین نیز با 0.7 درصد افزایش به 687.50 یوان (107.80 دلار) در هر تن رسید.

رالی معاملات آتی سنگ‌آهن منعکس‌کننده حال و هوای خوش در بازار نقدی بود زیرا سنگ‌آهن با عیار 62 درصد در روز جمعه با قیمت 120 دلار در هر تن معامله شد که بر اساس داده‌های موسسه SteelHome، بالاترین میزان از 27 اکتبر بود.

تحلیلگران انتظار دارند تولید فولاد چین افزایش یابد و کارخانه‌ها تولید را از سر بگیرند.

با تولید 946.36 میلیون تن فولاد خام در چین در طول ژانویه تا نوامبر، که 2.6 درصد نسبت به دوره سال قبل کاهش داشته است، زمینه برای افزایش تولید وجود دارد زیرا هدف این است که تولید امسال به کمتر از حجم سال گذشته یعنی 1.05 میلیارد تن به منظور کنترل انتشار آلایندگی محدود شود.

تحلیلگران با استناد به داده‌های انجمن آهن و فولاد چین گفتند که تولید فولاد خام در 10 روز اول دسامبر 12 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

با این حال، افزایش ذخایر سنگ‌آهن وارداتی چین که هفته گذشته به 157.50 میلیون تن رسید و طبق داده‌های SteelHome برای یازدهمین هفته متوالی به بالاترین سطح خود از ژوئن 2018 رسید، مانع رشد بیشتر قیمت سنگ‌آهن شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *