نزول بهره‌برداری از ظرفیت فولاد چین برای هفتمین هفته متوالی

در هفته گذشته نرخ بهره‌برداری از ظرفیت صنعت فولاد چین برای هفتمین هفته متوالی نزولی بود.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از رویترز، معاملات آتی سنگ‌آهن معیار در چین روز جمعه بیش از 5 درصد کاهش یافت زیرا تولید کارخانه‌های فولاد به محدودیت‌های دولتی نزولی است.

نرخ بهره‌برداری از ظرفیت کوره بلند در 247 شرکت فولادی در سراسر چین برای هفتمین هفته متوالی کاهش یافت و به 74.8 درصد از جمعه 75.2 درصد در هفته قبل رسید.

معاملات آتی سنگ‌آهن معیار در بورس کالای دالیان، برای تحویل در ماه مه تا 5.5 درصد کاهش یافت، اما با 2.1 درصد کاهش به 613 یوان (96.23 دلار) در هر تن رسید. با این حال، در هفته، سنگ‌آهن 6.4 درصد جهش کرد.

داده‌های گردآوری‌شده توسط موسسه SteelHome نشان داد که قیمت معاملات نقدی سنگ‌آهن با عیار 62 درصد برای تحویل به چین در روز پنجشنبه با 1 دلار کاهش به 104.5 دلار در هر تن رسید.

پس از اینکه اعلام شد نهاد برنامه‌ریز دولتی چین قصد دارد قیمت‌های معیار زغال‌سنگ را برای قراردادهای بلندمدت از 535 یوان به 700 یوان در هر تن در سال 2022 افزایش دهد، قیمت‌های دیگر مواد فولادسازی اندکی افزایش یافت.

معاملات آتی زغال‌سنگ کک‌شو در بورس دالیان پس از کاهش بیش از 6.5 درصدی قبل از آن، با 1 درصد افزایش به 1986 یوان در هر تن رسید. همچنین قیمت کک با جهش 2.3 درصدی به 2847 یوان در هر تن رسید.

قیمت فولاد در بورس آتی شانگهای متفاوت بود. قیمت میلگرد 2.1 درصد افزایش یافت و به 4384 یوان در هر تن رسید و قیمت کویل نورد گرم با 1.6 درصد افزایش به 4769 یوان در هر تن رسید.

قیمت معاملات آتی فولاد ضدزنگ در بورس شانگهای، برای تحویل در ژانویه، 0.7 درصد کاهش یافت و به 16860 یوان در هر تن رسید.

موسسه SinoSteel Futures در یادداشتی با اشاره به کنترل تولید فولاد در چین در زمستان نوشت: تأثیر تغییرات سمت عرضه بر قیمت محصولات فولادی در حال ضعیف شدن است. با این حال، با ضعیف ماندن بازار املاک و مستغلات، انتظار نمی‌رود قیمت فولاد افزایش قابل توجهی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *