چالش‌های تولیدی و قیمتی صنعت فولاد با سهمیه‌بندی گاز

مدیرعامل کارخانه فولاد پرندک گفت: قطعی گاز صنعت فولاد را به چالش می‌اندازد زیرا تولید صنعت فولاد بر پایه گاز است.

یعقوب رادان‌فر در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به قطعی گاز صنایع به‌ویژه صنایع فولادی بیان کرد: تولید صنعت فولاد بر پایه گاز است و قطعی گاز صنعت فولاد را در ادامه سال دچار مشکل می‌کند درنتیجه اهداف برنامه‌ریزی‌شده برای افزایش تولید فولاد محقق نخواهد شد و مشکل دیگر هم قطعاً نوسان قیمت‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: تولیدات کارخانجات نوردی بدون گاز امکانپذیر نیست و آنها نمی‌توانند بدون گاز، محصولات خود را تولید کنند زیرا تولید کارخانه‌های فولادی ما به نحوی است که اغلب با سوخت گاز کار می‌کنند.

مدیرعامل کارخانه فولاد پرندک تصریح کرد: طبق وعده‌هایی که دولت داده و برنامه‌هایی که تاکنون بین وزارتخانه‌های نفت، نیرو و صمت مطرح شده، گاز واحدهای فولادی مانند سال‌های گذشته، به صورت کامل قطع نمی‌شود بلکه کاهش می‌یابد یا به طور سهمیه‌بندی اعمال می‌شود اما سهیمه بندی گاز در صنایع فولادی موجب کاهش تولید محصولات و افزایش قیمت آنها در ماه‌های آتی خواهد شد.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بود میزان تولید فولاد در کشور تا پایان سال 1400 به حدود 33 میلیون تن برسد اما با قطع برق در تابستان و کاهش سهمیه گاز، پیش‌بینی‌ها حکایت از تولید 25 تا 26 میلیون تن فولاد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *