جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تولید فولاد سالانه چین نزولی شد

بر اساس گزارش اداره ملی آمار چین، تولید فولاد خام در بزرگترین تولیدکننده این فلز در جهان برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت و به 71.58 میلیون تن در اکتبر رسید و اولین کاهش تولید از ابتدای سال تا به امروز را در حداقل پنج سال گذشته ثبت کرد.

فولاد چین

به گزارش فولادبان به نقل از رویترز، معاملات آتی مواد خام آهنی چین در روز دوشنبه با کاهش شدید تولید فولاد و انتظارات برای کاهش بیشتر تولید در ماه‌های آینده تضعیف شد، در حالی که قیمت فولاد نیز به دلیل رکود مصرف پایین‌دستی نزولی شده است.

استان هبی، مرکز فولاد کشور اعلام کرده بود که تولید کارخانه‌ها را به مدت چهار ماه از 15 نوامبر 30 درصد کاهش می‌دهد تا انتشار آلاینده‌های هوا را کاهش دهد. بدین ترتیب چشم‌انداز تولید کمتر فولاد باعث کاهش تقاضا برای مواد تشکیل‌دهنده فولاد شده است.

صبح دوشنبه قیمت معاملات آتی سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان، برای تحویل در ژانویه، با 1.7 درصد کاهش به 544 یوان (85.24 دلار) در هر تن رسید.

قیمت زغال‌سنگ کک‌شو هم در بورس دالیان با 11.5 درصد کاهش به 1993 یوان در هر تن و معاملات آتی کک با 8.5 درصد کاهش به 2740 یوان در هر تن رسید.

در همین حال، کاهش مصرف پایین‌دستی به‌ویژه بازار ملک، قیمت فولاد را تحت‌الشعاع قرار داده است.

به گفته اداره ملی آمار چین، سرمایه‌گذاری در املاک چین از ژانویه تا اکتبر نسبت به 9 ماه اول سال گذشته با سرعت کمتری رشد کرد، در حالی که شروع ساخت‌وسازهای جدید با احتساب سطح زیربنا با سرعت بیشتری کاهش یافت.

صبح دوشنبه قیمت میلگرد ساختمانی در بورس آتی شانگهای با 3.6 درصد کاهش به 4178 یوان در هر تن رسید. قیمت کویل نورد گرم مورداستفاده در بخش تولید نیز با 3.3 درصد کاهش به 4476 یوان در هر تن رسید. همچنین قیمت معاملات آتی فولاد ضدزنگ شانگهای 0.9 درصد کاهش یافت و به 17170 یوان در هر تن رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors