نوسان پی در پی شاخص و حرکت شاخص از منفی تا مثبت

امروز در حالی که بازار سرمایه با ریزش استارت خورد، ادامه معاملات باعث شد تا شاخص دوباره بالا بیاید.
بازار سرمایه

به گزارش فولادبان، معاملات بازار سرمایه امروز به گونه‌ای دنبال شد که شاخص کل نوسان زیادی را پشت سر گذاشت و از ریزش تا رشد را طی کرد و در نهایت سبز بسته شد. همانگونه که گفته می‌شد، اخبار مربوط به خودرو و شایعه بیشتر شدن قیمت آن‌ها، باعث شده است تا این گروه بیشتر مورد توجه قرار گیرد. به هر حال، شاخص کل با رشد 3 هزار و 499 واحدی، به یک میلیون و 434 هزار و 392 واحدی رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز روزی پرموج را پشت سر گذاشت، اما در نهایت مثبت بسته شد و در حالی که صبح نزدیک به 500 واحد ریزش کرده بود، در نهایت مثبت شد و با افزایش 237 واحد، روی نقطه 384 هزار و 929 واحدی ایستاد. شاخص گروه فلزات اساسی هم مانند دیگر نماگرهای بورس نوسان زیادی داشت، اما در نهایت مثبت نشد و با ریزش 836 واحدی، رقم یک میلیون و 148 هزار و 61 واحد را نشان داد.

نمادهای «خودرو»، «خساپا»، «شستا»، «شپنا»، «کالا»، «نوری» و «خبهمن» فهرست پرتراکنش‌های معاملات امروز بورس را تشکیل دادند. نمادهای «نوری»، «خودرو»، «رمپنا»، «شپدیس»، «تاپیکو» و «شاراک» بیشترین اثر مثبت و نماد «شستا» بیشترین اثر منفی را روی شاخص گذاشتند. خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی هم سه گروهی بودند که بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

امروز بیشتر معاملات گروه فلزات اساسی روی فولادی‌ها متمرکز نبود و با این حال، این صنعت روز متعادلی را گذراند. در این میان، نمادهای «فپنتا»، «فنورد» و «کاوه» مثبت معامله شدند. نمادهای «کچاد» و «کگل» هم مثبت معامله شدند، اما نماد «ذوب» در بازار فرابورس وضعیت قرمز داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *