جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 15 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چهارمین هفته سقوط قیمت سنگ‌آهن در بازار چین

قیمت معاملات آتی سنگ‌آهن در چین در روز جمعه کاهش یافت تا چهارمین افت هفتگی متوالی را ثبت کند زیرا تقاضای صنعتی به دلیل نزول تولید فولاد در این کشور، ضعیف باقی‌مانده است.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، داده‌های موسسه مشاوره Mysteel نشان می‌دهد که نرخ بهره‌برداری از ظرفیت 163 کوره بلند در کارخانه‌های سراسر چین تا 5 نوامبر به 62.39 درصد رسیده است که از 66.17 درصد در هفته قبل کمتر است.

موسسه تحقیقاتی ANZ هم در یادداشتی نوشت: ما انتظار داریم کف قیمت سنگ‌آهن در سطح فعلی باقی بماند؛ اما محدودیت‌های تولید فولاد چین احتمالاً تا بعد از بازی‌های المپیک زمستانی پکن باقی خواهد ماند، بنابراین روند صعودی در کوتاه‌مدت محدود به نظر می‌رسد.

معاملات آتی سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان برای تحویل در ژانویه با 3.2 درصد کاهش به 561 یوان (87.65 دلار) در هر تن رسید. قیمت سنگ‌آهن در این نوع قرارداد در یک هفته اخیر 12.1 درصد کاهش یافت.

طبق گزارش Mysteel، مصرف هفتگی فولاد در بزرگترین مصرف‌کننده فلزات جهان نیز کاهش یافته است و 2.3 درصد نسبت به هفته قبل کمتر شده است.

تحلیلگران گلکسی فیوچرز در یادداشتی در این باره نوشتند: «تشدید انتظار برای کاهش هزینه‌ها و تقاضای ضعیف، قیمت فولاد را کمتر می‌کند» و افزودند که قیمت‌های آتی همچنان پایین‌تر از قیمت‌های نقدی هستند.

قیمت میلگرد ساختمانی در بورس آتی شانگهای با 0.6 درصد کاهش به 4247 یوان در هر تن رسید. قیمت کویل نورد گرم که در بخش تولید استفاده می‌شود با 2.2 درصد کاهش به 4569 یوان در هر تن رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors