جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 31 شهریور 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

با خواست وزیر قوانین بازار تغییر نمی کند

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بازار ایران متاثر از قیمت های جهانی است و این موضوع با خواسته وزیر مبنی بر عدم تاثرپذیری از قیمت های جهانی تغییر نخواهد کرد زیرا قیمت محصولات نمی تواند با خواسته یک فرد یا یک سازمان و یا یک وزارتخانه تعیین شود چون کل دنیا و از جمله ایران با دنیا کار می کند.

بهرام شکوری

بهرام شکوری در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان در واکنش به راهکار وزیر صمت برای صنعت فولاد درباره عدم تاثیر پذیری بازار فولاد داخلی از نوسانات خارجی افزود: واقعیت این است که هم ما بر بازار تاثیر می گذاریم و هم بازارهای خارجی بر بازار داخلی اثرگذار است.

وی تصریح کرد: بازار ایران متاثر از قیمت های جهانی است و این موضوع با خواسته وزیر مبنی بر عدم تاثیرپذیری از قیمت های جهانی تغییر نخواهد کرد و این شیوه قیمت گذاری نمی تواند با خواسته فرد یا یک سازمان و وزارتخانه تعیین شود چون ایران با دنیا کار می کند.

عضو اتاق ایران ادامه داد: نمی توان با دنیا در ارتباط با تکنولوژی، در ارتباط با قیمت ها و در ارتباط با نوسانات قیمت ارز ارتباط نداشت چون تمام این عوامل بر بازار ایران تاثیر می گذارد.

شکوری افزود: درست است که ما در ایران کار می کنیم ولی قیمت دلار تاثیرات زیادی روی بسیاری ازمسائل و موضوعات و حتی اوضاع اقتصادی ایران می گذارد. شما اگربه قیمت مسکن توجه کنید خواهید دید مسکن هم قیمت خود را بنوعی با دلارهماهنگی دارد یعنی نمی توان جلوی این تاثیر و تاثر را گرفت مگر اینکه با تغییر ساختار اقتصادی همراه باشد.

وی تصریح کرد: تغییر ساختار اقتصادی باید بگونه ای باشد که شرایطی را فراهم کند که مانع از تاثیر و تاثرات خارجی باشد زیرا ظرفیت هایی در داخل کشور وجود دارد که می توان با سازو کاری بهینه از ظرفیت های داخلی بخوبی استفاده کرد و از قوانین اقتصادی حمایت کرد.

عضو اتاق ایران ادامه داد: قوانینی که بتوانند در بازارهای خارجی خوب بدرخشند خوب بفروشند و بخشی از محصولات تولیدی هم در بازار داخلی کشور قیمت پایین تر بفروشند و حتی سازوکار اقتصادی جدید می تواند در بازار خارجی تعدیل کننده قیمت بازار داخلی هم باشد.

شکوری گفت: این موضوعات مسائلی است که در تعامل دولت با بخش خصوصی می تواند اتفاق بیافتد اما اینکه بگوییم  قیمت های بازار داخل متاثر از قیمت های خارجی نیست موضوعی قابل توجه است زیرا نه تنها ایران بلکه کل دنیا از اتفاقات و حوادث یکدیگر متاثرند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors