تسریع اکتشافات سنگ‌آهن در داخل چین برای تأمین تقاضای بازار

انجمن آهن و فولاد چین (CISA) متعهد شد که توسعه منابع سنگ‌آهن داخلی و توسعه معادن آهن در خارج از کشور را که توسط شرکت‌های چینی سرمایه‌گذاری شده است به منظور تأمین تقاضای آهن و فولاد این کشور در طول برنامه پنج‌ساله چهاردهم (2021 تا 2025) تسریع کند
سنگ آهن

به گزارش گلوبال تایمز، شن بین، رئیس CISA، گفت که این سازمان مجموعه‌ای از اقدامات را برای اطمینان از عرضه سنگ‌آهن، از جمله افزایش میزان خودکفایی و افزایش تعداد شرکت‌های چینی سرمایه‌گذار در معادن سنگ‌آهن در غرب آفریقا و غرب استرالیا انجام می‌دهد.

وانگ گوکینگ، مدیر تحقیق در مرکز تحقیقات اطلاعات فولاد Lange پکن، به گلوبال تایمز گفت که افزایش تعداد شرکت‌های چینی که در معادن سنگ‌آهن خارجی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ممکن است ضرر واردکنندگان سنگ‌آهن چینی را در صورت افزایش قیمت سنگ‌آهن وارداتی کاهش دهد.

با اجرای استراتژی‌های جدید تأمین سنگ‌آهن، عرضه سنگ‌آهن چین تقویت می‌شود. CISA همچنین چندین گزارش توسعه و برنامه‌هایی برای از بین بردن موانع موجود که باعث کاهش تولید سنگ‌آهن داخلی می‌شود، منتشر کرد.

چین بزرگترین خریدار سنگ‌آهن در جهان است و 65 درصد سنگ‌آهن جهانی را وارد می‌کند. استرالیا بیشترین سنگ‌آهن را به چین صادر می‌کند.

CISA همچنین متعهد شده مکانیسم مالیات بر ارزش افزوده را برای فولاد قراضه بهبود بخشد که ممکن است تقاضای سنگ‌آهن را بیشتر کاهش دهد.

دپارتمان تعرفه‌ها (دفتر کمیسیون تعرفه گمرکی شورای دولتی چین) روز پنجشنبه اعلام کرد تعرفه‌های صادراتی فروکروم و آهن با خلوص بالا را به ترتیب به 40 و 20 درصد افزایش می‌دهد.

وانگ در این زمینه گفت: افزایش تعرفه صادرات محصولات فولادی به منظور کمک به تامین تقاضای سنگ‌آهن کشور است که در درجه اول برای تأمین تقاضای داخلی استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که تعرفه‌های صادراتی محصولات فولادی نیز در ماه مه افزایش یافت که مطابق با برنامه کاهش انتشار کربن در کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *