تغییر سیاست‌های مالیاتی چین به سود شمش و فولاد بلند کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و ترکیه است

 در روز چهارشنبه 28 آوریل، وزارت دارایی چین اعلام کرد که به منظور تأمین بهتر منابع فولادی و ارتقاء کیفیت در صنعت فولاد داخلی، تعرفه برخی از محصولات فولادی وارداتی از خارج از اتحادیه جنوب شرقی (آسه‌آن) از 1 ماه مه از 2 درصد به صفر درصد کاهش می‌یابد.
شمش فولاد ایران

به گزارش فولادبان تا پیش از این، فولادسازان خارج از منطقه آسه‌آن برای ادامه رقابت در بازار چین مجبور بودند محصول خود را 2 درصد زیر قیمت تولیدکنندگان آسه‌آن عرضه کنند.

یک بازرگان مستقر در اروپا گفت: این تصمیم مطمئناً یک فرصت تجاری برای کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و ترکیه برای فروش شمش به چین است.

چین همچنین تخفیف مالیات بر صادرات را برای تعدادی از محصولات فولادی، از جمله میلگرد حذف کرد. علاوه بر تأثیر مثبت بر قیمت‌ها، فعالان بازار انتظار داشتند که این تغییرات منجر به افزایش حجم صادرات شمش و میلگرد از کشورهای غیر آسه‌آن شود.

بر اساس اعلام Fastmarkets قیمت بلیت صادراتی منطقه  CIS در روز پنجشنبه 6 مه 627 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه بود که 6 دلار نسبت به روز قبل و 11 دلار نسبت به هفته قبل افزایش داشت.

یک تولیدکننده روسی به Fastmarkets گفت: چین اکنون بهترین مقصد از نظر قیمت‌ها است.

قبل از شروع تعطیلات روز کارگر از 1 تا 5 ماه، مشتریان چینی آماده بودند 670 تا 680 دلار در هر تن cfr برای شمش وارداتی از خارج از آسه‌آن بپردازند. این مبلغ معادل 620 تا 630 دلار در هر تن فوب دریای سیاه بود؛ اما در حالی که علاقه مشتریان به چین به دلیل تعطیلات کمرنگ شد، مشتریان در ترکیه و آفریقای شمالی قیمت‌های بیشتری را برای مواد اصلی CIS پذیرفتند.

گزارش شده که یک محموله 10 هزار تنی شمش اوایل این هفته با قیمت 643 دلار به ازای هر تن cfr (613 تا 618 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) به تونس فروخته شد.

هفته گذشته، پیشنهادات تونس با 610 تا 615 دلار به ازای هر تن cfr معادل 585 دلار به ازای هر تن fob دریای سیاه شنیده شد.

در اواخر هفته، اخباری درباره صدور محموله شمش CIS به منطقه مارمارای ترکیه با قیمت 645 دلار در هر تن cfr در بازار منتشر شد که معادل 620 تا 625 دلار در ازای هر تن فوب دریای سیاه بود. این در حالی بود که هفته قبل از آن پیشنهادات بالاتر از 600 دلار cfr یا 580 دلار فوب نبود.

پیشنهادات اخیر شمش از کارخانه‌های CIS در محدوده 640 تا 645 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه شنیده شد.

تولیدکنندگان فولاد ترک اکنون قیمت 670 تا 680 دلار در هر تن فوب برای شمش در بازارهای فروش خارجی درخواست می‌کنند.

علاوه بر کاهش تعرفه واردات در چین، فروشندگان از داشتن سفارش کامل تا جولای و آگوست بهره‌مند شده‌اند که به گفته فعالان بازار، به افزایش قابل توجه قیمت کمک می‌کند.

شمش فولاد صادراتی ترکیه در 6 مه، 670 تا 680 دلار در هر تن فوب بود، در حالی که هفته قبل از آن 600 تا 610 دلار در هر تن بود.

یک کارخانه‌دار ترکیه‌ای گفت: بازار فولاد، به‌ویژه برای شمش، پس از اخبار در مورد تخفیف مالیاتی چین فعال‌تر شد. متعاقباً، بازارهای فولاد تمام‌شده نیز تقویت شدند. من فکر می‌کنم این طبیعی خواهد بود، مگر اینکه در بازار چین مشکلی پیش بیاید.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای میلگرد صادراتی ترکیه در 6 مه 695 تا 700 دلار در هر دلار بود در حالی که هفته قبل از آن 645 تا 650 دلار در هر تن بود.

قیمت‌های پیشنهادی میلگرد صادراتی اوکراین در این هفته به 680 تا 690 دلار در هر تن فوب دریای سیاه رسید در حالی که هفته قبل 650 تا 660 دلار در هر تن بود.

یک تولیدکننده مستقر در اوکراین به Fastmarkets گفت: قیمت‌های بالاتری برای میلگرد صادراتی اوکراین به علت افزایش اخیر قیمت از سوی کارخانه‌های ترکیه است که میلگرد صادراتی را با قیمت 695 تا 700 دلار در هر تن فوب ارائه می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *