جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ورود مجلس به ماجرای بلاتکلیفی مدیریتی فولاد مبارکه

بعد از انتقاد برخی رسانه‌ها از مشخص نبودن ترکیب اعضای هیات مدیره فولاد مبارکه اصفهان و اثر سوء آن بر دارایی سهامداران خرد، حالا نمایندگان مجلس می‌گویند با هر فعل یا ترک فعلی که منجر به زیان صنایع مادر کشور شود، برخورد خواهند کرد.

به گزارش فولادبان؛ مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ما تاکید کرد: در حال حاضر در حال جمع‌آوری اطلاعات و اخبار مربوط به کارخانه فولاد مبارکه هستیم و هنوز اطلاعات ما تکمیل نشده است، ولی به زودی اقدامات خود را آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به نقش مافیای بازار در افزایش قیمت‌ها گفت: اقدامات برخی افراد مافیایی روی بازار فولاد موثر بوده است، این در حالی است که در فولاد مبارکه به علت سیاسی‌کاری با مشکلاتی مانند عزل و نصب‌ها و بلاتکلیفی مواجه هستیم.

رضاحسینی قطب آبادی در ادامه تاکید کرد: اعتقاد من این است که این امور باید به بخش خصوصی واگذار شود تا رقابت‌ها سالم و دخالت‌های دولتی کمتر شود، اما دولت این صنایع را به عنوان حیات خلوت برای استفاده‌های مدنظر خودشان نگه داشتند.

وی با اشاره به نقش دولت در مشکلات مدیریتی مجموعه فولاد مبارکه افزود: نقش دولت در چیدمان مدیریتی این شرکت‌ها اثرگذار است و به هرجهت در نگاه حاکمیتی می‌خواهند این مجموعه پولساز را برای خود نگه دارند و از آن نخواهند گذشت.

دبیر کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: ما با کاهش تولید و حتی خام فروشی مواد اولیه در فولاد مبارکه اصفهان مواجهیم، چون شاهد بی‌ثباتی در برنامه‌ریزی و بلاتکلیفی مدیریتی این مجموعه هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: افرادی که خود را به خواب زده‌اند، بدانند در تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه کوتاه نخواهیم آمد و به‌زودی قاطعانه با کسانی که منانفع اقتصادی و سهامداران خرد را به مخاطره انداخته اند، برخورد خواهد شد.

فشارها و بلاتکلیفی مدیریتی آفت فولاد مبارکه است

مشکلات مدیریتی فولاد مبارکه این روزها نقل محافل شده است، چراکه رد پای سیاست در این انتخاب‌ها و عزل‌ها دیده می‌شود و نه تنها مجلس، بلکه اعضای هیات دولت هم برای تصمیم گرفتن درباره مدیریت این مجموعه بزرگ و صاحب نفوذ در بازار فولاد کشور دچار اختلاف نظراتی شده‌اند.

علی جدی، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در همین راستا در گفت‌وگو با فولادبان عنوان کرد: گویا به جای اینکه مدیران فولادی در وزارت صمت به صورت تخصصی انتخاب شوند، برخی می‌خواهند با استفاده از لابی پاستور اتفاقات دیگری را رقم بزنند.

وی ادامه داد: در عملکرد آقای عظیمیان، مدیریت مجموعه فولاد مبارکه بحث‌های بسیار زیادی وجود دارد که کمیته تحقیق و تفحص هم مستندات و مدارکی را تهیه کرده است، اما باید در نظر داشت که با داشتن نفوذ در سیاست و همچنین، استفاده از منافع مالی انتخابات سال 1400، این مشکلات حل نمی‌شود و باید به فکر مدیر مجموعه بود.

گفتنی است؛ در حال حاضر، تکلیف دو عضو هیات مدیره این شرکت مشخص نیست؛ یعنی در حالی که دو نفر توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به عنوان اعضای جدید هیات مدیره معرفی شده‌اند، اما فولاد مبارکه از انجام امور اداری و ثبتی آن خودداری می کند و با این وضعیت قانونی بودن و اثرگذار بودن تصمیمات هیات مدیره این شرکت به طور کامل در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors