خوش‌بینی فولادسازان آمریکا و کانادا به افزایش قیمت فولاد

بلومبرگ از امید روزافزون فولادسازان آمریکایی و کانادایی به افزایش تقاضا و قیمت فولاد در سال 2021 گزارش داده است.

به گزارش فولادبان و به نقل از بلومبرگ؛ رئیس ارشد Stelco Holdings Inc یک جهش تاریخی در پیش روی بازار فولاد می‌بیند.
آلن کستنبام، مدیر ارشد اجرایی Stelco در این‌باره گفت: من دو هفته پیش خوش‌بین بودم، اما آنچه که در چند هفته گذشته آموخته‌ام میزان تقاضای نهایی بازار است. من فکر می‌کنم که وقتی مردم از کرونا خلاص می‌شوند و زندگی دوباره خود را شروع می‌کنند، شاهد یک بازگشت تاریخی خواهیم بود.
لحن مدیرعامل این شرکت، سازنده فولاد مستقر در انتاریوی کانادا که قبلا در 18 فوریه نسبت به درآمد شرکت خود با توجه به تقاضای فولاد ابراز خوشبختی کرده بود، پرشورتر شده است.
کستنبام معتقد است که چشم‌انداز بازار فولاد را با توجه به فروش آینده خودرو در ایالات متحده و کانادا و حفاری نفت در این دو کشور، بهتر می‌توان دید.
به گفته وی، فروش خودرو در سه‌ماهه سوم 2021 رونق خواهد گرفت، زیرا بازگشت مردم آمریکای شمالی به زندگی عادی پس از استفاده از واکسن‌های کرونا آغاز می‌شود. او پیش‌بینی می‌کند فروش خودرو تا سال 2022 به دامنه پایین تا میانه 20 میلیون دستگاه برسد که خوش‌بینانه‌تر از تخمین خود صنعت خودرو درباره فروش حدود 17 میلیون وسیله نقلیه دستگاه است.
موجودی لوله در حال کاهش است و Stelco شروع به دریافت سفارش‌های بزرگی از شرکت‌های انرژی‌ کرده است، درست همانطور که تعداد دکل‌های حفاری رو به افزایش است.
کستنبام گفت: جهش تقریبا 9 درصدی قیمت کویل نورد گرم که در گزارش درآمد Stelco در ماه فوریه مشاهده شده است، قطعا در قیمت‌گذاری ماه مه تأثیر خواهد داشت.
وی همچنین بیان کرد که با سازندگان فولاد برزیلی برای دریافت آهن خام، یک جایگزین سنگ آهن با کیفیت پایین‌تر در فرآیند ساخت فولاد، در تماس است که این نشان‌دهنده رشد تقاضای فولاد و مواد اولیه آن است.
همچنین با افزایش هزینه مواد اولیه ساخت فولاد، قیمت فولاد نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. قیمت در معاملات آتی سنگ آهن در بالاترین سطح همیشگی خود به سر می‌برد، در حالی که قیمت قراضه فولاد در ایالات متحده پس از حدود 60 درصد افزایش در سال گذشته همچنان بالا است.
مارک میلت مدیرعامل شرکت Steel Dynamics Inc. در یک مصاحبه گفت که انتظار دارد با توجه به افزایش اخیر تقاضای جهانی، قیمت قراضه 40 تا 60 دلار دیگر در ماه مارس افزایش پیدا کند. شرکت وی کوره‌های قوس الکتریکی دارد که عمدتا قراضه فولاد پردازش می‌کنند. تحلیلگران انتظار دارند قیمت‌های قراضه همچنان افزایش یابد، زیرا امسال تعداد بیشتری از این نوع فولادسازان در ایالات متحده فعال می‌شوند. از سوی دیگر، تصمیم چین برای لغو ممنوعیت واردات قراضه، می‌تواند تقاضا در بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان را افزایش دهد.
کستنبام که کارخانه فولاد وی از سنگ آهن به عنوان ماده اولیه اصلی استفاده می‌کند، معتقد است که کارخانه‌های فولادی کوره‌های قوس الکتریکی امسال با مشکل تأمین قراضه روبه‌رو می‌شوند، اما شرکت وی با آن روبه‌رو نخواهد شد. در هر حال تقاضا در سطح جهانی بسیار عالی است و هر سازنده فولاد به مواد اولیه نیاز دارد.
میلت در پایان تاکید کرد: صادقانه بگویم، ما سعی کرده‌ایم میزان سفارش را کنترل کنیم زیرا این امر در سراسر آمریکای شمالی بسیار قوی بوده است. ما معتقدیم که یک رونق طولانی برای بازار در پیش است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *