جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چرا میلگرد 14 هزار تومان است؟/ ورود مجلس به بازار ساماندهی فولاد؛ بعد از اتمام بررسی بودجه

نایب رئیس دوم مجلس با انتقاد ازگرانی میلگرد در بازار آزاد فولاد گفت: هزینه تولید میلگرد با وجود هزینه‌های بالاسری و سود کارخانه در کارخانه‌های نورد و ذوب، حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و شمش حدود ۷ هزار تومان است، اما چرا میلگرد در بازار حدود ۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسد؟ به همین دلیل بعد از اتمام بررسی لایحه بودجه به موضوع ساماندهی بازار فولاد ورود می‌کنیم.

به گزارش فولادبان؛ علی نیکزاد ثمرین در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره نابسامانی بازار مصالح ساختمانی عنوان کرد: متاسفانه دولت نتوانسته است بازار فولاد، قیر و سیمان را ساماندهی کند؛ با وجود این که قیر از نفت به دست می‌آید و قیمت این محصول در ماه‌های گذشته حدود 4 میلیون تومان در هر تن بود، باید دید چه اتفاقی در کشور رخ داده که قیر به حدود 7.5 میلیون تومان به ازای هر تن رسیده است.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی به وضعیت بازار فولاد کشور نیز اشاره کرد و گفت: تولید فولاد در کشورمان حدود 30 میلیون تن در سال است، درحالی که حداکثر مصرف کشور به 15 میلیون تن می‌رسد؛ در این شرایط اما با وجود این که هزینه تولید میلگرد با احتساب هزینه‌های بالاسری و سود کارخانه در کارخانه‌های نورد و ذوب حدود 8 هزار و 500 تومان و شمش حدود 7 هزار تومان است، اما چرا میلگرد در بازار حدود 14 هزار تومان به فروش می‌رسد؟

وی با بیان اینکه صحبت مسئولان مبنی بر این که بورس موجب نابسامانی بازار فولاد شده، پذیرفتنی نیست، اضافه کرد: برای تولید فولاد از انرژی، برق، معدن، سنگ آهن و … با هزینه ریالی استفاده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت و دو سرپرست قبلی این وزارتخانه وعده‌هایی مبنی بر ساماندهی بازار فولاد و سیمان دادند، اما در تحقق این مهم موفق نبودند و به همین خاطر، از آنها در این رابطه گلایه‌مند هستیم.

نیکزاد گریزی هم به مخالفت مقامات ارشد دولت با دستورات وزیر صمت برای قیمت‌گذاری فولاد زد و تاکید کرد: لازم به ذکر است وزیر صمت اراده جدی برای رفع مشکلات بازار فولاد داشت، اما در دولت مورد حمایت قرار نگرفت تا وزیر ناچار شود با اعمال تعرفه و … وضعیت را ساماندهی کند.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: پس از اتمام بررسی بودجه در مجلس، بنده به همراه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع ساماندهی بازار فولاد ورود می‌کنیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors