جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

درخواست صنعتگران آمریکایی: تعرفه‌های ترامپی فولاد را بردارید

خبرگزاری رویترز در گزارشی از افزایش شدید قیمت فولاد در آمریکا خبر داده و تاکید کرده است که تولیدکنندگان صنایع وابسته به فولاد در ایالات متحده این روزها با مشکلات ناشی از کمبود و گرانی فولاد دست به گریبان هستند و از دولت این کشور تقاضا دارند که تعرفه‌های وضع‌شده بر واردات فولاد در دوران ترامپ را هر چه زودتر لغو کند.

درخواست صنعتگران آمریکایی: تعرفه‌های ترامپی فولاد را بردارید اخبار نرخ بیکاری در ایران فولاد، فولادبان، آمریکا

به گزارش فولادبان و به نقل از  رویترز؛ اوج‌گیری موج جدید گرانی محصولات فولادی در آمریکا به همراه کمبود این محصولات در بازار داخلی این کشور باعث شده است که فعالان بسیاری از صنایع وابسته به فولاد در ایالات متحده در هفته‌های اخیر نتوانند محصولات فولادی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

به نحوی که براساس تحقیقات رویترز، یک سازنده قطعات هوافضا در کالیفرنیا چند هفته‌ای است که در تلاش برای تهیه فولاد نورد سرد ناکام مانده و یک تولیدکننده قطعات خودرو و لوازم خانگی در ایندیانا نیز گفته است که قادر به تأمین منابع اضافی فولاد نورد گرم از کارخانه‌ها نیست.

هر دو شرکت و دیگر شرکت‌های آمریکایی در معرض دور جدیدی از اختلال در صنعت فولاد ایالات متحده قرار دارند؛ چراکه عرضه فولاد در ایالات متحده کم شده و قیمت‌ها مجددا اوج گرفته است.

در سه‌ماهه گذشته سفارشات انجام‌نشده برای محصولات فولادی در آمریکا در بالاترین سطح در پنج سال گذشته بوده است، این در حالی است که موجودی انبارها نیز طبق داده‌های اداره آمریکا نزدیک به کمترین میزان چند سال اخیر رسیده است.

قیمت شاخص کویل نورد گرم در آمریکا در 12 فوریه به 1201 دلار در هر تن رسید که بالاترین سطح در طول تاریخ صنعت فولاد ایالات متحده محسوب می‌شود؛ آخرین برآوردها نیز نشان می‌دهد که قیمت کویل نورد گرم در بازار داخلی آمریکا روی رقم نجومی 1176 دلار در هر تن قرار دارد که این نرخ نیز بالاترین سطح در حداقل 13 سال گذشته است.

افزایش ناگهانی قیمت فولاد باعث رشد هزینه‌ها و کاهش سود تولیدکنندگان صنایع وابسته به فولاد می‌شود و این اتفاق، شکل‌گیری دور جدیدی از درخواست‌ها برای پایان دادن به تعرفه‌های واردات فولاد دوران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق را به همراه داشته است.

پل ناتانسون، مدیر اجرایی ائتلاف تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان فلزات آمریکا در این‌باره گفت: اعضای ما گزارش داده‌اند که هرگز چنین هرج و مرجی را در بازار فولاد ندیده‌اند.

این گروه که بیش از 30 هزار شرکت در بخش تولید و زنجیره‌های تأمین پایین‌دستی را نمایندگی می‌کند، در این ماه از جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید درخواست کرد که تعرفه‌های واردات فلزات دوره ترامپ را خاتمه دهد.

کارخانه‌های تولید فولاد آمریکا که در سال گذشته به دلیل ترس از رکود اقتصادی طولانی‌مدت ناشی از همه‌گیری کرونا، کوره‌های بلند خود را تعطیل کردند، علی‌رغم بهبود تقاضا در بخش تولید خودرو، کامیون، لوازم خانگی و سایر محصولات فولادی، در افزایش سطح تولیدات خود کند عمل می‌کنند.

نرخ استفاده از ظرفیت در کارخانه‌های تولید فولاد آمریکا که معیاری برای چگونگی استفاده کامل از ظرفیت تولید فولاد در این کشور محسوب می‌شود، پس از سقوط به 56 درصد در سه‌ماهه دوم سال 2020، در فوریه 2021 به 75 درصد رسیده، اما نسبت به رقم 82 درصد فوریه سال گذشته هنوز کمتر است. بنابراین می‌توان گفت در ماه‌های اخیر تولید محصولات فولادی در آمریکا افزایش یافته‌اند، اما هنوز کمتر از سطح سال گذشته هستند.

شرکت تولیدکننده فولاد Steel Dynamics در ماه گذشته اعلام کرد که حتی برای کارهای داخلی خود نمی‌تواند ورق‌های تخت کافی به دست آورد.

هیل فوتی، رئیس شرکت Scandic Springs، سازنده قطعات هوافضای کالیفرنیا هم در این‌باره گفته که این بسیار ناامیدکننده است که ما با وجود این که به دنبال کسب‌وکار عالی هستیم، اما هیچ مواد اولیه‌ای در دسترس نداریم. شرکت Scandic Springs به دلیل کمبود مواد اولیه مورد نظر خود با از دست دادن قرارداد سالانه یک میلیون دلاری مواجه است، زیرا نمی‌تواند عرضه‌کننده‌ای را پیدا کند که آماده تأمین 240 هزار پوند کویل نورد سرد باشد.

شرکت استون سیتی مستقر در ایندیانا نیز که قطعات مورد نیاز شرکت‌های لوازم خانگی و خودرویی را تأمین می‌کند، اعلام کرده برای تهیه 2 میلیون تن کویل نورد گرم در سال برای یک پروژه جدید سخت تلاش می‌کند، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

شرکت استون سیتی پس از پایین آمدن سطح شیوع کرونا در سه‌ماهه دوم سال 2020، شاهد تحول چشمگیری در تجارت بوده و میزان سفارشات آن اکنون 25 درصد بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری است. این شرکت برای ادامه کار، هفت روز در هفته کارخانه‌های خود را فعال نگاه داشته و 40 درصد سطح تولیداتش را افزایش داده است؛ اما اکنون تامین میزان فولادی که سال گذشته در 8 هفته تحویل می‌شد، اکنون 12 تا 16 هفته طول می‌کشد و فولادسازان آمریکایی درخواست خریدهای اضافی را نمی‌پذیرند.

قیمت‌های فولاد در بازار آمریکا از ماه آگوست 2020 تا کنون بیش از 160 درصد افزایش یافته و این گرانی‌ها مصرف‌کنندگان فولاد را در مضیقه قرار داده است تا بخواهند هزینه افزایش‌یافته را جبران یا از آن عبور کنند.

استوارت اسپایر، رئیس شرکت تنسکو مستقر در تنسی، هم در این زمینه عنوان کرد: هزینه‌های محصولات فولادی مورد نیاز کمد، قفسه کتاب و کابینت در شش ماه گذشته 98 درصد افزایش یافته است.

شرکت ویرپول هم ماه گذشته گفت که افزایش هزینه‌های فولاد باعث می‌شود به شدت از سود امسال این شرکت کاسته شود. شرکت سازنده تجهیزات کشاورزی AGCO و شرکت سازنده جرثقیل Terex هم افزایش قیمت تولیدات خود را برای جبران هزینه‌های مواد اولیه فولادی اعلام کرده‌اند.

در نظرسنجی مدیران خرید IHS Markit برای ماه فوریه، شاخص قیمت برای کارخانه‌ها به بالاترین رقم از سال 2011 و شاخص نرخ محصولات نهایی به بالاترین سطح از سال 2008 رسیده است.

افزایش قیمت فولاد در آمریکا در حالی اتفاق می‌افتد که انتظار محرک‌های مالی اضافی و توزیع واکسن کرونا باعث افزایش ترس از فشار تورمی گسترده می‌شود. با این حال، سیاستگذارانی مانند جروم پاول و جانت یلن افزایش طولانی‌مدت و گسترده قیمت‌ها را به این زودی‌ها پیش‌بینی نمی‌کنند، در حالی که بیکاری ایالات متحده هنوز بسیار بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری است و بیش از 18 میلیون آمریکایی هم‌اکنون از بیمه بیکاری دولت این کشور بهره می‌برند.

در همین حال، قیمت‌های بالا برای تولیدکنندگان فولاد یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود. سهام سازندگان فولاد در آمریکا از آگوست گذشته 65 درصد افزایش یافته است. تجزیه و تحلیل آژانس رتبه‌بندی فیچ نشان می‌دهد سازندگان فولاد ایالات متحده در ژانویه از حاشیه سود 45 درصدی برخوردار بوده‌اند.

به همین دلیل، صنایع فولادی و گروه‌های صنفی مرتبط، ماه گذشته از بایدن خواستند که تعرفه‌های موجود بر واردات فولاد را حفظ کند؛ چراکه تولیدکنندگان فولاد در پی افزایش قیمت قراضه و سنگ آهن در جهان با هزینه‌های بالاتر روبه‌رو هستند.

این در حالی است که قیمت فولاد در ایالات متحده 68 درصد بالاتر از نرخ‌های بازار جهانی و تقریبا دو برابر چین است. فاصله قیمت آنقدر گسترده است که حتی با وجود تعرفه 25 درصدی، واردات فولاد از کشورهای دیگر به آمریکا ارزان‌تر از خرید از کارخانه‌های داخلی است. به همین دلیل، صنایع وابسته به فولاد در ایالات متحده سال گذشته 18 درصد از فولاد مورد نیاز خود را وارد کردند.

البته چالش‌های لجستیکی مانند کمبود کانتینر و عرضه اندک در خارج از کشور، واردات را محدود می‌کند؛ اما برخی توزیع‌کنندگان انتظار دارند که در صورت کمبود عرضه در بازار داخلی، واردات تا ماه ژوئن افزایش یابد.

این در حالی است که عدم اطمینان در مورد چشم‌انداز تعرفه یکی از عواملی است که باعث محدودیت عرضه فولاد در آمریکا می‌شود. آنجلا رید، مدیر اجرایی ریبوس اینترنشنال که شرکت توزیع‌کننده فولاد در آتلانتا است، می‌گوید محدودیت‌های واردات باعث تأخیر در افزایش تولید و رشد موجودی کالا شده است، زیرا احتمالا کمتر شدن محدودیت‌ها قیمت‌های داخلی را کاهش می‌دهد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors