جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 28 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

2021 سال احیای بازارهای بین‌المللی فولاد خواهد بود

انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد (Irepas) با انتشار گزارشی تحلیلی اعلام کرد چشم‌انداز بازار جهانی محصولات فولادی بلند در سال 2021 علی‌رغم برخی نوسانات، تقریبا خوش‌بینانه باقی می‌ماند، به نظر می‌رسد 2021 سال بازگشت و سال افزایش چندجانبه با عدم اطمینان سیاسی کمتر باشد. به احتمال زیاد امسال تقاضا خوب خواهد بود.

به گزارش فولادبان؛ مطابق گزارش این انجمن، چین در چشم‌انداز بازار فولاد در سال 2021 عامل مهمی خواهد بود. این کشور تولید بیشتری خواهد داشت و ممکن است صادرات بیشتری هم داشته باشد، بنابراین ممکن است افزایش قیمت در آینده نسبت به دسامبر 2020 متعادل‌تر باشد. تا به امروز، آنچه توسط صادرکنندگان چینی ارائه شده تا حدی گیج‌کننده بوده و مردم را نگران کرده است.

طبق اعلام انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام چین در سال 2020 با 5.8 درصد افزایش به 1.05 میلیارد تن در برابر 995 میلیون و 756 هزار تن در سال 2019 رسید. به گفته انجمن فولاد اروپا (یوروفر)، چین در ماه دسامبر 4.85 میلیون تن محصولات فولادی نهایی صادر کرد که 3.5 درصد نسبت به دسامبر سال گذشته و 10.2 درصد به صورت ماهانه افزایش داشت. این امر باعث شد صادرات چین در کل سال 2020 به 53.671 میلیون تن برسد که البته نسبت به سال 2019 حدود 16.5 درصد کاهش یافت.

شاخص قیمت میلگرد صادراتی چین در دسامبر به 582.39 دلار به ازای هر تن فوب رسید که بیش از 63 دلار در هر تن از میانگین 519.31 در ماه نوامبر بالاتر بود. از اول فوریه تا کنون نیز شاخص قیمت میلگرد صادراتی چین به طور متوسط 626.75 دلار بوده که نسبت به ماه دسامبر 44.36 دلار افزایش داشته است.

انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد (ایرپاس) در ادامه گزارش خود آورده است: با این وجود، احتمالا باید منتظر بمانیم تا چین از تعطیلات خود برگردد تا ببینیم بازار دقیقا به کجا خواهد رفت. جشن سال نو در چین از 11 فوریه آغاز شد و تا 17 فوریه ادامه خواهد داشت. ما امیدواریم که چینی‌ها بعد از تعطیلات با تولید کمتر کار را شروع کنند. در غیر این صورت، افزایش قیمت مواد اولیه حفظ خواهد شد و سطح رقابت در بازار جهانی بالاتر خواهد بود.

شاخص قیمت سنگ‌آهن عیار 62 درصد Fastmarkets در 11 فوریه 166.88 دلار به ازای هر تن سی.اف.آر کینگدائو بود که از ابتدای هفته 6.38 دلار و از ابتدای ماه 9.81 دلار در هر تن افزایش داشت.

در اروپا البته زمستان معتدل این امیدواری را ایجاد کرده که فعالیت‌های ساختمانی در سال 2021 افت نکند، در حالی که تقاضا هنوز بسیار خوب است. در این میان اگر اروپایی‌ها در شرایط عادی به کار خود برگردند، مصرف فولاد بسیار افزایش می‌یابد و دولت‌ها پول لازم در این زمینه را از صندوق کرونای اتحادیه اروپا خرج می‌کنند. همچنین پیشرفت واکسیناسیون کرونا برای بازار فولاد مثبت ارزیابی می‌شود.

انجمن ایرپاس افزوده است: امیدواریم که تا تابستان از بار همه‌گیری کرونا در زندگی کاسته شود و امیدواریم که زندگی طبیعی خود را از سر بگیریم. علاوه بر این، در ماه ژانویه 12 کشور عضو اتحادیه اروپا از کمیسیون اروپا خواستند اقدامات حمایتی واردات فولاد را که قرار است در 30 ژوئن سال جاری منقضی شود، تمدید کند. منابع بازار گفتند که اتحادیه اروپا به‌زودی احتمالا ادامه اقدامات حمایتی را بررسی می‌کند. طبق مقررات سازمان تجارت جهانی WTO، اگر مدت‌زمان اقدامات حمایتی بیش از یک دوره سه‌ساله باشد که در 30 ژوئن 2021 برای سهمیه‌های حمایتی اتحادیه اروپا خواهد بود، صادرکنندگان می‌توانند جبران خسارت از دست دادن دسترسی به بازار مورد نظر را مطرح کنند.

در آمریکا البته این امیدواری که تعرفه‌های بخش 232 بر واردات فولاد توسط دولت بایدن به سرعت حذف شود، افول کرده است. انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد در گزارش خود تاکید کرده است که دولت جدید در ایالات متحده احتمالا برای مدتی به تعرفه‌های بخش 232 پایبند خواهد بود، اما در میان‌مدت اوضاع بهتر می‌شود.

ایرپاس درباره چشم‌انداز بازار قراضه فولاد در سال 2021 نوشته است: افزایش چشمگیر قیمت قراضه و متعاقب آن فولاد از دسامبر سال 2020 این تصور را ایجاد می‌کند که بازار می‌تواند در سال 2021 با یک چرخه فوق‌العاده روبه‌رو شود. پس از تقاضای بسیار شدید در پایان سال 2020، در ژانویه شاهد بازار حساس‌تری بودیم. در آن زمان قیمت‌ها با توجه به پیش‌بینی بهبودی سریع اقتصاد، به شدت بالا رفته بودند. افت شدید و ناگهانی قیمت قراضه نیز باعث عصبی شدن فعالان بازار شد.

شاخص روزانه Fastmarkets برای قراضه فولاد، HMS 1 & 2 مخلوط 80:20، مبدأ ایالات متحده سی.اف.آر ترکیه در 11 فوریه 409.57 دلار در هر تن بود، در حالی که در 4 ژانویه این نرخ 472.64 دلار و در یک دسامبر 356.56 دلار بود. ایرپاس اعلام کرده که قیمت‌های قراضه داخلی در چین انتظار می‌رفت که در ماه نوامبر به سطح قیمت‌های بین‌المللی برسند، اما در عوض قیمت‌های بین‌المللی به سطح قیمت‌های چین رسیده‌اند که در ماه نوامبر دیده شده است.

افزایش قیمت قراضه به بالاترین سطح تاریخی خود رسید و متعاقب آن نزولی شدن نرخ این محصول بزرگترین مشکل در بازار ایالات متحده بوده است. این فقط به سود کارخانجات ایالات متحده است که قراضه محلی ارزان‌تری خریداری می‌کنند و می‌توانند سریع‌تر از واردات کالا تحویل دهند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors