جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

روزهای پررونق کشتی‌های بزرگ باری در مسیر برزیل – چین

بازار کشتی‌های باری غول‌پیکر Capesize در مسیر برزیل به چین تحت تاثیر صادرات سنگ‌آهن، رکورد زده است.

کشتی باری سنگ آهن

به گزارش فولادبان به نقل از S&P Global Platts، نرخ کرایه حمل بار در کشتی‌های باری غول‌پیکر در فصل چهارم سال 2020 تحت تاثیر رونق مسیر برزیل به چین، به بالاترین سطح خود از ابتدای سال جاری میلادی رسیده است. نرخ کرایه حمل بار از بندر توبارائو در برزیل به مقصد بندر کینگدائو در چین برای حمل 170 هزار تن سنگ‌آهن، 23 دلار برای هر تن در 2 اکتبر بوده است.

با وجود اینکه چین و اکثر کشورهای شرق آسیا اکنون در تعطیلات ملی به سرمی‌برند، بازار کشتی‌های باری غول‌پیکر رونق خود را به علت حمل سنگ‌آهن حفظ کرده است.


مطالب مرتبط


بر اساس آخرین آمار گمرک چین، واردات سنگ‌آهن چین از برزیل در آگوست با 15 درصد افزایش به 23.5 میلیون تن رسید. این رقم، بالاترین میزان واردات ماهانه سنگ‌آهن چین از برزیل در سال جاری بوده است. در سال‌های گذشته، چین به طور معمول در نیمه دوم سال حجم بیشتری سنگ‌آهن از برزیل وارد کرده است.

افزایش واردات سنگ‌آهن چین از برزیل سبب رونق گرفتن بازار کشتی‌های باری غول‌پیکر شده است. به گفته فعالان بازار، با افزایش تقاضا برای حمل سنگ‌آهن، هزینه حمل بار توسط کشتی‌ها هم بالا رفته است.

فعالی در بازار کشتیرانی هم می‌گوید شرکت Vale برزیل هم‌اکنون به دنبال کشتی‌های کوچک‌تر به جای کشتی‌های Capesize است تا محموله‌های سنگ‌آهن را صادر کند زیرا کرایه کشتی‌های غول‌پیکر خیلی بالا رفته است.

هزینه حمل بار از مبدأ برزیل همچنان در حال افزایش است و بازار حمل بار توسط کشتی‌های باری غول‌پیکر امیدوارکننده است.

شرکت Vale در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، 79 میلیون تن سنگ‌آهن صادر کرده است. در 9 ماه نخست امسال، حجم صادرات سنگ‌آهن این شرکت به 193 میلیون تن می‌رسد. این شرکت در سه ماهه چهارم هم باید 107 میلیون تن سنگ‌آهن صادر کند تا به هدف سال 2020 برسد؛ بنابراین تحلیلگران معتقدند که بازار صادرات سنگ‌آهن برزیل در سه ماهه چهارم سال جاری شلوغ‌تر از قبل خواهد شد؛ به همین دلیل، مالکان کشتی‌ها نسبت به بازار کاری خود امیدوارند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors