جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش خوش‌بینی فعالان فولاد در آمریکا

فعالان صنعت فولاد آمریکا به روند افزایشی سه‌ماهه چهارم امسال امیدوار هستند.

قیمت فولاد آمریکا

به گزارش فولادبان، بر اساس تحلیل مجله The FABRICATOR که به طور تخصصی به وضعیت صنایع فلزی در آمریکا می‌پردازد، قیمت فولاد با ادامه روند افزایشی وارد فصل چهارم سال 2020 شده است.

شاخص قیمت کویل نورد گرم، بر اساس اعلام Steel Market در اواسط ماه سپتامبر به هر تن 580 دلار رسید که بازگشت به سطح قیمتی اوایل مارس و قبل از شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود.

قیمت کویل نورد گرم آمریکا

قیمت کویل نورد گرم آمریکا

قیمت فعلی کویل نورد گرم 140 دلار نسبت به کف قیمتی آن در سال جاری که در دومین هفته آگوست رخ داد، بالاتر است. برخی فعالان بازار می‌گویند که احتمال افزایش قیمت کویل نورد گرم به 600 دلار هم وجود دارد.

درباره این که وضعیت قیمت فولاد در ماه‌های آینده چه خواهد شد، دو نظر وجود دارد. یک دیدگاه این است که با کاهش موجودی انبارهای فولاد، شرایط برای ادامه رشد قیمت فولاد وجود دارد. این در حالی است که وضعیت انتخابات آمریکا و بیماری کرونا از عوامل اثرگذار بر آینده بازار فولاد خواهند بود.

تیمنا تنرز، تحلیلگر Bank of America هم معتقد است که تقاضای فولاد در ماه‌های آینده بیش از انتظار خواهد بود و سبب رشد قیمت محصولات فولادی خواهد شد.

خرید فولاد در آمریکا

خرید فولاد در آمریکا

وی می‌گوید که با افزایش قیمت قراضه آهن و افزایش تقاضای فولاد از جانب صنایع خودروسازی و کاهش تولید برخی فولادسازان آمریکایی قیمت کویل نورد گرم در آمریکا به 600 دلار خواهد رسید؛ بنابراین تا ماه نوامبر تقاضای فولاد بالا خواهد بود.

در فصل بهار، دولت آمریکا برای مقابله با کرونا، محدودیت‌های زیادی اعمال کرد و فولادسازان هم تولید خود را کاهش دادند و تاکنون نیز همه آن ظرفیت تولید به وضع سابق خود بازنگشته است. برخی کارشناسان هم معتقدند که رشد قیمت فولاد بیشتر به علت کاهش عرضه است تا رشد تقاضا.

با وجودی که اقتصاد آمریکا راه طولانی برای رسیدن به اوضاع عادی خود پیش از کرونا در پیش دارد، وضعیت صنعت فولاد بهتر ارزیابی می‌شود. شاخص‌های فضای خرید فولاد که توسط مؤسسه SMU منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که این شاخص‌ها به وضعیت خوبی رسیده‌اند و حتی اوضاع نسبت به سال گذشته هم بهتر است. این خوش‌بینی در بازار نشان‌دهنده قابلیت بالای رشد قیمت فولاد تا پایان سال 2020 است.


مطالب مرتبط


مؤسسه SMU هر دو هفته یک بار از خریداران فولاد نظرسنجی می‌کند و دیدگاه آن‌ها نسبت به چشم‌انداز کاری شرکت خود طی سه تا شش ماه آینده را جمع‌آوری می‌کند. بر اساس آخرین نظرسنجی که در 14 سپتامبر گرفته شده، شاخص مذکور به مثبت 56 رسیده در حالی که سال گذشته در همین تاریخ مثبت 26 بود. در اوایل ماه آوریل هم این شاخص منفی 8 بود که پایین‌ترین سطح آن از نوامبر 2010 محسوب می‌شد. این شاخص بیانگر خوش‌بینی بالای خریداران فولاد به آینده بازار است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors