جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 تیر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رشد قیمت قراضه آهن در شرق آسیا

 بررسی‌های Fastmarkets از قیمت قراضه آهن در 4 کشور شرق آسیا حکایت از رشد قیمت آن طی هفته گذشته دارد.

به گزارش فولادبان؛ بر اساس گزارش Fastmarkets، قیمت قراضه آهن صادراتی H2 ژاپن در هفته گذشته 22500 تا 23000 ین (209 تا 214 دلار) در تن، فوب، بود که 500 ین نسبت به دو هفته پیش، کاهش نشان می‌داد.

طی هفته‌های اخیر بازار خرید اوراق قرضه ژاپن، در سکون بود زیرا فعالان بازار به انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها نشسته بودند. اما هفته گذشته اوضاع بازار فرق کرد و تاجران شروع به خرید قراضه آهن کردند.

در همین راستا شنیده شده که یک کارخانه کره‌جنوبی هفته گذشته 10 هزار تن قراضه آهن H2 ژاپن را به قیمت 22500 ین در تن، فوب، خریداری کرده است.

در روز چهارشنبه هفته گذشته قیمت قراضه آهن صادراتی ژاپن به 24000 ین در تن، فوب، افزایش پیدا کرد و فضای بازار را به سمت انتظارات افزایشی برد.

فعالان بازار معتقدند که کاهش عرضه قراضه آهن از سوی ژاپن، دلیل گران شدن قیمت آن در هفته اخیر بوده است. البته کارشناسان می‌گویند بازار جهانی قراضه آهن تا زمانی که صنعت خودرو رونق نگیرد، به وضعیت مطلوب خود نخواهد رسید.

تویوتا تنها خودروساز ژاپنی است که با 90 درصد ظرفیت خود مشغول به کار است اما سایر خودروسازان ژاپنی مثل نیسان با سطح پایینی از ظرفیت فعال هستند.

Fastmarkets قیمت قراضه آهن صادراتی ژاپن را در هفته گذشته 25000 تا 26000 دلار در تن اعلام کرد.

در بنگلادش، با افزایش تقاضای فولاد، قیمت قراضه آهن وارداتی در هفته گذشته 4 دلار در تن افزایش پیدا کرد.

Fastmarkets قیمت قراضه آهن HMS 1&2 (80:20) وارداتی به بنگلادش را در هفته گذشته 268 تا 275 دلار در تن، سی.اف.آر اعلام کرد که 3 تا 5 دلار بالاتر از قیمت هفته ماقبل آن بود.

به گفته کارشناسان، برخی کارخانجات فولادی بنگلادش در دوران تعطیلات کرونایی در بالاترین سطح ظرفیت خود فعالیت می‌کردند و از موجودی انبار مواد اولیه خود بهره جستند و اکنون با باز شدن بازار واردات، به دنبال خریدهای جدید و پر کردن انبارهای خود هستند.

فعالان بازار می‌گویند قیمت مطلوب قراضه آهن وارداتی از آمریکا برای خریداران بنگلادشی 270 دلار در تن، سی.اف.آر است.

برخی کارخانجات فولادی بنگلادش در هفته‌های اخیر تولید خود را به شدت افزایش داده‌اند و به همین دلیل به دنبال خرید قراضه آهن هستند.

در ویتنام قیمت قراضه آهن وارداتی از ژاپن در هفته گذشته رو به افزایش گذاشت. Fastmarkets در تحلیل هفتگی خود قیمت قراضه آهن وارداتی از ژاپن به ویتنام در هفته گذشته را 242 تا 250 دلار در تن، سی.اف.آر، اعلام کرد که نسبت به قیمت‌های یک هفته قبل (243 تا 245 دلار) افزایش محسوسی داشت.

در طول هفته گذشته قیمت قراضه آهن 1&2 (80:20) وارداتی از آمریکا به ویتنام هم 270 دلار در تن، سی.اف.آر بود. قراضه آهن خردشده هم هر تن 275 دلار در تن در بازار ویتنام عرضه شد.

در تایوان هم هفته گذشته قیمت قراضه آهن وارداتی رو به افزایش گذاشت. علت رشد قیمت قراضه آهن، افزایش فعالیت صنعت فولاد در تایوان و رشد تقاضا اعلام شده است.

Fastmarkets قیمت قراضه آهن کانتینری HMS 1&2 (80:20) وارداتی از آمریکا به تایوان در پنجشنبه هفته گذشته را هر تن 230 تا 235 دلار، سی.اف.آر، اعلام کرد که 2 تا 5 دلار بالاتر از قیمت‌های چهارشنبه و 5 دلار بالاتر از قیمت‌های یک هفته قبل بود

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors