جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 خرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شاخص مدیران خرید صنعت فولاد در چین بهبود یافت

شاخص مدیران خرید (PMI) بخش فولاد در چین به بالاتر از سطح کلیدی 50 در ماه مه افزایش پیدا کرد که نشان‌دهنده تداوم بهبود وضعیت صنعت فولاد چین است. این آمار را کمیته فعالان حرفه‌ای لجستیک فولاد چین اعلام کرد.

شاخص مدیران خرید صنعت فولاد در چین بهبود یافت اخبار

به گزارش فولادبان،شاخص مدیران خرید (PMI) بخش فولاد با 5 واحد افزایش نسبت به ماه آوریل به 50.9 واحد رسید. بالاتر رفتن شاخص مدیران خرید (PMI) بخش فولاد از عدد 50 به معنای توسعه این بخش است.

زیرشاخص‌های مدیران خرید (PMI) بخش فولاد هم نشان می‌دهد که هم تولید فولاد و هم تقاضای آن در ماه مه افزایش پیدا کرده و سرعت تخلیه انبارهای فولاد و مواد خام را هم شدت بخشیده است. قیمت مواد خام صنعت فولاد به طور قابل توجهی رشد کرده و از سوی دیگر، میزان اشتغال در این صنعت هم ثابت مانده است.

البته پیش‌بینی می‌شود که با کاهش سرعت رشد تقاضا در ماه ژوئن، رشد تولید فولاد هم کم شود اما به نظر می‌رسد که قیمت مواد اولیه در سطح بالا باقی بماند.

زیرشاخص مدیران خرید (PMI) سفارش‌های جدید داخلی فولاد با رشد 13 واحدی به 52.9 واحد در ماه گذشته رسید که نتیجه افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش زیرساختی و آغاز به کار مجدد کارخانجات بزرگ فولادی بود.

به گزارش فولادبان زیرشاخص سفارش صادرات هم در ماه مه 31.9 واحد بود که نسبت به رقم 27.8 واحد در آوریل، رشد نشان می‌دهد اما این سومین ماه متوالی است که این زیرشاخص پایین‌تر از سطح 40 واحد باقی مانده است زیرا به علت شیوع کرونا تقاضای واردات فولاد از چین از جانب سایر کشورها همچنان پایین است.

زیرشاخص تولید فولاد هم در ماه مه 3 واحد رشد کرد و به 56.4 واحد رسید. اتحادیه فولاد و آهن چین اعلام کرده که تولید فولاد اعضای آن در ماه مه به 2.1 میلیون تن در روز در ماه مه رسید که 6.39 درصد نسبت به ماه آوریل رشد نشان می‌دهد.

موجودی انبارهای محصولات نهایی فولادی کارخانجات در ماه گذشته به شدت کاهش پیدا کرد زیرا تقاضا از جانب صنایع پایین‌دستی احیا شده است.

افزایش چشمگیر قیمت مواد خام در ماه مه در نتیجه رشد تقاضا و کاهش واردات این مواد به علت مشکلات ناشی از بحران کرونا بوده است. افزایش قیمت مواد خام، حاشیه سود کارخانجات فولادی را کاهش داده است.

تقاضای فولاد با فرارسیدن فصل رکود از ماه ژوئن، کاهش خواهد یافت و با توجه به شرایط محیطی به نظر می‌رسد تولید فولاد هم زیاد افزایش پیدا نکند.

بر اساس این گزارش، واردات سنگ‌آهن چین در ماه ژوئن در صورت ادامه بحران کرونا در برزیل، (که صادرکننده بزرگ سنگ‌آهن است) در سطح پایین باقی خواهد ماند و موجب رشد قیمت آن و افزایش هزینه فولادسازان خواهد شد.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors