افت قیمت شمش و میلگرد در بازار امارات

در طول هفته گذشته قیمت برخی انواع شمش و میلگرد در امارات متحده عربی کاهش یافت که به گفته منابع مطلع در سه‌شنبه 5 مه، دلیل ارزان شدن محصولات فولادی در این کشور، کاهش تقاضا بر اثر بحران بیماری کرونا و آغاز ماه رمضان است.

به گزارش فولادبان در طول هفته گذشته قیمت برخی انواع شمش و میلگرد در امارات متحده عربی کاهش یافت که به گفته منابع مطلع در سه‌شنبه 5 مه، دلیل ارزان شدن محصولات فولادی در این کشور، کاهش تقاضا بر اثر بحران بیماری کرونا و آغاز ماه رمضان است.

مقامات دولت امارات در ماه رمضان محدودیت‌های قرنطینه‌ای از 10 شب تا 6 صبح وضع کرده‌اند که از 23 آوریل شروع شده است.

فعالان بازار در امارات معتقدند که وضعیت تقاضای فولاد تا اواخر ماه مه که ماه رمضان تمام خواهد شد، احیا نخواهد شد. بر همین اساس تولیدکنندگان میلگرد در امارات قیمت محصولاتشان برای تحویل در ماه مه را ثابت نگاه داشته‌اند، این موضوعی است که Fastmarkets اطلاع یافته است.

دو کارخانه فولادسازی امارات یعنی Emirates Steel و Conares Steel قیمت میلگرد فروشی خود را 1690 درهم (460 دلار) در تن، تحویل در کارخانه، اعلام کرده‌اند و کارخانه Hamriyah Steel هم میلگرد تولیدی خود را به قیمت 1650 درهم به فروش گذاشته است.

البته به گفته منابع مطلع از بازار، معاملات میلگرد به قیمت‌های 1610 تا 1635 درهم در تن هم در طول هفته گذشته انجام شده است.

تحلیل هفتگی Fastmarkets  از قیمت میلگرد تولیدی امارات، تحویل در کارخانه، قیمت این محصول را 1610 تا 1635 درهم در تن در 5 مه اعلام کرده که اندکی نسبت به رقم 28 آوریل (1690-1610) پایین‌تر آمده است.

واردات شمش به امارات

بنابر شنیده‌های Fastmarkets ، شمش وارداتی از عمان به امارات به قیمت 395-390 دلار در تن، cfr، عرضه شده و شمش وارداتی از کشورهای حوزه CIS هم قیمتی بین 375 تا 380 دلار cfr، داشته است. اما منابع آگاه می‌گویند هیچ معامله بزرگی در طول هفته جاری انجام نشده است.

تحلیل هفتگی Fastmarkets از شمش فولاد وارداتی به امارات، cfr جبل علی، در 5 مه قیمت 375 تا 390 دلار در تن را نشان می‌دهد که روند کاهشی نسبت به قیمت‌های 28 آوریل (390-380دلار) داشته است.

واردات میلگرد به امارات

به گزارش فولادبان تحلیل هفتگی Fastmarkets از میلگرد وارداتی به امارات، cfr جبل علی،  قیمت این محصول را بر حسب وزن ظاهری آن، 430 تا 440 دلار در تن در روز سه‌شنبه نشان می‌دهد که نسبت به هفته قبل ثابت بوده است. البته قیمت میلگرد وارداتی از عمان به امارات به قیمت 430 دلار هم در طول هفته جاری عرضه شده است اما معامله‌ای صورت نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *