جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تقاضای فولادسازان هندی برای ممنوعیت صادرات سنگ‌آهن

شرکت‌های فولادسازی هند از دولت این کشور خواستند صادرات سنگ‌آهن را به علت افزایش قیمت آن در بازار این کشور، ممنوع کند.

سنگ آهن هند

به گزارش فولادبان به نقل از Business Standard، فولادسازان هندی خصوصاً شرکت‌های فعال در صنایع فولادی ثانویه، در نامه‌ای به دفتر نخست‌وزیری هند اعلام کردند به علت افزایش قیمت سنگ‌آهن و گندله در بازار این کشور، صادرات هرگونه مواد خام مورداستفاده در صنعت فولاد متوقف شود.
صنایع فولادی ثانویه هند حدود 55 درصد از کل تولید آلیاژهای فولادی این کشور را در اختیار دارند. برخلاف صنایع فولادی اولیه که از طریق کوره‌های بلند اقدام به تولید آلیاژهای فولادی می‌کنند، صنایع فولادی ثانویه با استفاده از شیوه‌های الکترونیکی این محصولات را تولید می‌کنند.
بیش از 2 هزار واحد تولید فولادی ثانویه در هند فعال هستند که این تعداد شامل تولیدکنندگان آهن اسفنجی، کوره‌های القایی و کارخانجات نوردی می‌شود.
قیمت سنگ‌آهن و گندله طی 6 ماه اخیر، 40 درصد افزایش پیدا کرده است و سبب کاهش حاشیه سود شرکت‌های فعال در صنایع ثانویه فولادی شده است. این شرکت‌ها از سوی دیگر با کاهش تقاضا به علت رکود اقتصادی ناشی از کرونا نیز مواجه شده‌اند.
گندله سنگ‌آهن 60 درصد هزینه تمام‌شده تولید فولاد را در هند تشکیل می‌دهد و افزایش قیمت آن سبب افزایش هزینه تمام‌شده تولید فولاد شده است.
این در حالی است که طی شش هفته اخیر، قیمت محصولات فولادی نهایی در این کشور 8 تا 10 درصد ارزان‌تر شده است؛ بنابراین، با توجه به تداوم گرانی مواد اولیه، شرکت‌های فعال در صنایع ثانویه فولادی با کاهش 10 تا 11 درصدی حاشیه سود مواجه شده‌اند.
صادرات سنگ‌آهن هند طی یک سال اخیر به 37.69 میلیون تن رسید در حالی که یک سال قبل از آن رقم صادرات سنگ‌آهن این کشور فقط 16.15 میلیون تن بود. این آمار بیانگر رشد 133 درصدی صادرات سنگ‌آهن هند است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که 82 درصد صادرات سنگ‌آهن هند راهی چین شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors