ابرچالش فولادسازان از زبان یک فعال فولادی/ بلاتکلیفی فولادی‌ها با بحران تامین انرژی

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد معتقد است که برای حل بحران تامین انرژی در صنعت فوولاد، به هماهنگی وزارت نیرو، نفت و صمت نیاز است تا بتوان به نتیجه مطلوبی رسید.

نادر سلیمانی در گفتگو با فولادبان در خصوص مشکلات صنعت فولاد مطرح کرد: در کشور ایران با قیمت پایین در محصولات فولادی می‌توان 15 میلیون تن فولاد صادر کرد. البته باید برنامه‌ریزی مناسبی در این حوزه صورت بگیرد.

وی گفت: به همین دلیل، بسیاری از تولیدکنندگان فولاد، سرگردان شرایط فعلی هستند و قیمت‌های دستوری ایجاد شده در بورس کالا، مصرف کننده را دچار ایهام کرده است.

وی اضافه کرد: بنابر مشکلاتی که در حوزه فولاد وجود دارد، با خرید محصولات فولادی در رنج قیمتی بالا زمینه رانت و فسادهای ناخواسته ایجاد می‌شود. البته می‌توان گفت این شرایط به مسائل مربوط به ارز و شیوه توزیع محصولات نیز بستگی دارد که در هر صورت نیازمند یک فکر و راهکار اساسی است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران همچنین معتقد است که برای حل بحران تامین انرژی در این صنعت، به هماهنگی وزارت نیرو، نفت و صمت نیاز است تا بتوان به نتیجه مطلوبی رسید.

سلیمانی در بیان سایر مشکلات فولاد عنوان کرد: مشکل توزیع محصولات در بورس کالا وجود دارد و این مشکل در اثر عدم برنامه‌ریزی در توزیع به ‌وجود آمده است که در صورت رفع آنها، با افزایش میزان صادرات و ایجاد درآمد مناسب از این محل، مشکل مصرف کننده و تولیدکننده حل خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین به برنامه‌ریزی تنظیم بازار که یک علم اساسی در اقتصاد محسوب می‌شود، توجه زیادی نشده است، چرا که مسئولان بر این باورند که با افزایش تولید، روند بازار تنظیم می‌شود، این درحالی است که نحوه عرضه مهم‌ترین نقش را در این مسئله بازی می‌کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *