قطع گاز لهستان، فرصتی جدید برای صادرات/ فولاد ایران درگیر عوارض صادراتی است

ا توجه به اینکه سیاست روسیه مبنی بر انتقال گاز با پول ملی خود (روبل) و امتناع کشور لهستان از این موضوع، روسیه مانع از صادرات گاز به این کشور شد و انتقال نیافتن گاز به این کشور قطعا تأثیر بسزایی روی فولاد لهستان به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت رایان تجارت در گفتگو با فولادبان با اشاره به اینکه قطع گاز لهستان توسط روسیه تأثیر بسزایی روی بازارهای جهانی خواهد داشت، گفت: با قطع گاز لهستان فرصت‌های صادراتی زیادی در منطقه CIS به وجود خواهد آمد، اما فولاد ایران به دلیل سیاست‌های غلط از بازارهای جهانی عقب است.

محمدرضا هوشمند در گفتگو با فولادبان در رابطه با قطع گاز لهستان توسط روسیه گفت: با توجه به اینکه سیاست روسیه مبنی بر انتقال گاز با پول ملی خود (روبل) و امتناع کشور لهستان از این موضوع، روسیه مانع از صادرات گاز به این کشور شد و انتقال نیافتن گاز به این کشور قطعا تأثیر بسزایی روی فولاد لهستان به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه روسیه دامپینگ فولاد را در برنامه خود قرار داده است، افزود: دامپینگ فولاد توسط روسیه و صادرات فولاد به چین تأثیر زیادی روی بازار منطقه CIS گذاشته است که این مسئله باعث کاهش صادرات فولاد ایران به چین شود و در نتیجه شاهد افت قیمت در فوب ایران بودیم.

مدیرعامل شرکت رایان تجارت تصریح کرد: سیاست‌های پولی در نظر گرفته شده در چین این امید را به فعالان بازار فولاد می‌دهد که شرایط بازار مقداری از حالت کاهشی خارج شود و یا روند بازار با ثبات همراه باشد، اما قطعی گاز برای لهستان که تولیدکننده فولاد میانی و نهایی است، این فضا را به خصوص برای ترکیه ایجاد می‌کند تا در این بازار فعالیت کند و فولادسازان ترکیه‌ای هم مدتی است در سکوت و منتظر ثبات هستند و معاملات قراضه خود را به تعویق انداخته‌اند.

هوشمند اضافه کرد: انتظار می‌رود که پس از ماه مبارک رمضان و با توجه به سیاست‌های در نظر گرفته دولت چین، یک روند تدریجی رو به افزایش را در جهان شاهد باشیم؛ البته، ما همچنان از برخی شوک‌ها مانند عوارض صادراتی که فعالیت‌های اقتصادی را مخدوش کرده است، خارج نشده‌ایم و از بازارهای جهانی کمی عقب هستیم که در نتیجه اینگونه سیاست‌ها بازارهای زیادی را از دست داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *