رشد 15 هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران دوباره روی دور صعود افتاد و امروز هم سبز بسته شد.

به گزارش فولادبان، با اینکه بورس هفته را با یک فشار از سوی عرضه‌کنندگان سهام آغاز کرد، بالاخره به دنبال بالا رفتن دامنه نوسان توانست دوباره روی ریل صعودی بازگردد و امروز هم سبز بسته شد و اکثر سهم‌ها سبزپوش شدند. به این ترتیب، یکی از روزهای خوب بازار سرمایه رقم خورد. کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده‌اند که به دلیل نزدیک شدن به فصل مجامع، خریدها افزایش یافته است و بیشتر سهم‌ها تقاضای زیادی دارند.

به هر روی، شاخص کل بورس با رشد 15 هزار و 526 واحدی، به یک میلیون و 522 هزار و 775 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز به واسطه رشد سهام شاخص‌ساز و سهم‌های کوچک بازار 4 هزار و 796 واحد نسبت به دیروز افزایش یافت و در نقطه 410 هزار و 310 واحدی به کار خود پایان داد. شاخص فلزات اساسی هم امروز رشد خوبی داشت و 4 هزار و 266 واحد بالاتر آمد و در ارتفاع یک میلیون و 158هزار و 966 واحد قرار گرفت.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، «خساپا»، «شستا»، «خودرو»، «شپنا»، «شبندر»، «شتران» و «خبهمن» فهرست نمادهای پرتراکنش بازار را تشکیل دادند. نمادهای «فارس»، «تاپیکو»، «شپنا»، «شستا»، «نوری»، «شبندر» و «خودرو» نیز بیشترین تأثیر را روی رشد شاخص کل داشتند.

نمادهای فولادی در طول معاملات روند متعادلی را پشت سر گذاشتند، اما نمادهای «ذوب»، «فولاژ» و «کویر» بیشترین رشد را رد بین آن‌ها داشتند و نمادهای «فنورد» و «فپنتا» هم بیشترین افت قیمت را در سهام خود تجربه کردند. نمادهای معدنی صنعت فولاد یعنی «کچاد» و «کگل» بیشتر تحت تأثیر فروش سهام و کمی منفی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *