بورس کامبک زد/ رشد شاخص کل بورس اوراق بهادار

شاخص کل بورس اوراق بهادار با اینکه در اوایل معاملات افت کرده بود، دوباره رشد کرد و بازار مجددا سبز شد.

به گزارش فولادبان، شاخص کل بورس در جریان معاملات امروز یک کامبک زد چراکه در ابتدای معاملات، این شاخص با افت مواجه شد، اما پس از جمع شدن صف‌های فروش، نماگر اصلی بازار سرمایه دوباره رشد کرد و وضعیت بازار سبز شد. کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند که افزایش دامنه نوسان باعث شده است تا نقدینگی راحت‌تر جابجا شده و خرید و فروش در بازار سریع‌تر اتفاق بیفتد.

به هر حال، شاخص کل بازار سهام امروز 2 هزار و 585 واحد رشد کرد و در نقطه یک میلیون و 507 هزار و 300 واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن بر خلاف نماگر اصلی بورس دستخوش تغییرات زیادی نشد و با رشد 3 هزار و 111 واحدی، رقم 405 هزار و 516 واحد را نشان داد. شاخص فلزات اساسی هم رشد خوبی داشت و با افزایش 7 هزار و 710 واحدی، به ارتفاع یک میلیون و 154 هزار و 733 واحدی رسید.

نمادهای «خگستر»، «شستا»، «خساپا»، «خودرو»، «سپید»، «شپنا» و «خارزم» نسبت به دیگر نمادها تراکنش بیشتری داشتند. نمادهای «تاپیکو»، «فارس»، «رمپنا»، «فولاد» و «فملی» تأثیر مثبت و نمادهای «وامید» و «پارسان» بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص گذاشتند.

نمادهای فولادی بازار هم امروز وضعیت خوبی را پشت سر گذاشتند و نمادهای «فنورد»، «ذوب» و «فپنتا» بیشترین رشد قیمت را در سهام خود داشتند. در بین نمادهای معدنی نیز «کچاد» وضعیت سبز داشت، اما «کگل» افت قیمت را تجربه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *