جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 29 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

علت اصلی نوسان قیمت زنجیره فولاد چیست؟/ بازار جهانی به رکورد رسید

قیمت ورق گرم فوب آمریکا که پیش ازاین چهار رقمی بود درهفته اخیر سه رقمی شده و با ریزش قیمتی حدود 87 دلار به 924 دلاررسیده است.آخرین ریزش قیمتی ورق گرم فولادی امریکا دو سال قبل ( 31 دسامبر 2020 ) بود که در کانال 900 دلاری قرار گرفت و پس از آن قیمت ورق به زیر1000دلار نیامد. قیمت ورق فولادی روسیه نیز روز گذشته به علت افزایش تولید و عرضه تولیدکنندگان به علت کاهش صادرات پس از بحران اوکراین و روسیه به پایین ترین میزان خود رسید.

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد گفت: بحران روسیه و اوکراین و افزایش نرخ بهره بانکی دو علت اصلی کاهش قیمت ورق گرم فولادی در آمریکاست.

خسرو حجتی درگفتگو با فولادبان با اشاره به کاهش قیمت ورق گرم آمریکا افزود: یکی ازعلل کاهش قیمت ورق گرم فولادی امریکا  بحران روسیه و اوکراین است که تقریبا روی تمام عوامل اثر گذار بوده است.

وی با اشاره به افزایش بهره بانکی در آمریکا ادامه داد: اقدام آمریکا در بالا بردن بهره بانکی  موجب رکود و بحران در اقتصاد این کشور شده است و دامنه این بحران به دیگر کشورها نیز کشیده خواهد شد و اثرات رکود در صنایع بویژه صنعت فولاد بیش از دیگر صنایع قابل مشاهده خواهد بود.

این تحلیلگر ارشد بازار درباره گسترش دامنه بحران امریکا و سرایت آن به دیگر کشورها تصریح کرد: دامنه بحران و رکود فعلی آمریکا بنظرمی رسد به یک بحران جهانی همانند بحران و رکود اقتصادی سال 2008 تبدیل شود و شکی نیست تولیدکنندگان فولاد نیز از این بحران متاثر خواهند شد اما بدون شک صنعت فولاد تحت هر شرایطی خود را با شرایط وفق خواهد داد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors