تولید فولاد ترکیه در بالاترین سطح تاریخی است

 آمار تولید در کشور ترکیه نشان می‌دهد که میزان تولید فولاد این کشور در حال حاضر، در بالاترین سطح تاریخی خود قرار گرفته است.

به گزارش فولادبان؛ ترکیه، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در اروپا، تولید فولاد خام خود را در ژوئن 2021 با رشد 17.9 درصدی نسبت به سال گذشته به 3.4 میلیون تن افزایش داد. این رقم همچنین بالاتر از 3.2 میلیون تن تولیدشده در ماه مه بود.

بر اساس گزارش آرگوس، طبق آخرین اطلاعات انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام کارخانه‌های فولاد ترکیه در نیمه اول سال بالغ بر 19.7 میلیون تن بود که 20.2 درصد بیشتر از سال 2020 بود.

اتحادیه تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD) انتظار دارد تولید فولاد خام این کشور در سال جاری به بیش از 39 میلیون تن برسد که بالاتر از 35.8 میلیون تن تولیدشده در سال 2020 خواهد بود. این رقم تولید پیش‌بینی‌شده برای سال 2021 از نظر تاریخی سطح بالایی خواهد بود.

این هدف با رشد پیش‌بینی‌شده مصرف فولاد ترکیه در سال 2021 و افزایش حجم صادرات به دلیل تقاضای جهانی با کاهش همه‌گیری کرونا، مطابقت دارد.

کارخانجات فولاد ترکیه همچنین هدف صادرات فولاد 2021 را به سمت بالا اصلاح کردند. اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه در نظر دارد حجم صادرات را در سال 2021 به بیش از 23 میلیون تن برساند که حدود 2.5 میلیون تن بالاتر از سال قبل است. پیش‌بینی می‌شود درآمد حاصل از این صادرات به 17.5 میلیارد دلار برسد که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

سرمایه‌گذاری‌های جدید فولاد ترکیه که در ماه‌های اخیر اعلام شده است، می‌تواند تولید فولاد خام ترکیه را در سال‌های آینده به بالاتر از 40 میلیون تن برساند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *