بورس قصد سبز شدن ندارد

شاخص کل بازار سرمایه امروز هم به روند نزولی خود ادامه داد تا آخرین روز هفته را هم قرمز طی کند.

به گزارش فولادبان، با اینکه مذاکرات وین با حضور نمایندگان ایران و آمریکا در حال پیگیری است و ایران به دنبال گرفتن شرایط مورد نظر خود است، همچنان خبر قطعی درباره این مذاکرات شنیده نشده است. همین مسئله باعث شده است که معامله‌گران بلاتکلیف باشند و عرضه‌ها بیشتر از تقاضا باشند. با این وجود، برخی از نمادهای بانکی تقاضای بهتری نسبت به دیگر سهم‌های بازار داشتند.

شاخص کل بورس تا پایان معاملات امروز 17 هزار و 10 واحد افت کرد و به یک میلیون و 340 هزار و 118 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افت 4 هزار و 934 واحدی، در نقطه 367 هزار و 561 واحدی ایستاد و شاخص فلزات اساسی هم با افزایش فشار عرضه، 2 هزار و 910 واحد افت را تجربه کرد و رقم یک میلیون و 70 هزار و 3 واحد را نشان داد.

در معاملات امروز بورس، نمادهای «شستا»، «فولاد»، «وتجارت»، «پترول»، «فسبزوار»، «خگستر» و «شبندر» بیشترین تراکنش را تجربه کردند. نمادهای «فارس»، «شپدیس»، «کگل»، «شستا»، «تاپیکو»، «وغدیر» و «پارس» بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص داشتند. شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی هم برترین گروه‌های صنعت بودند.

امروز، نمادهای فولادی عرضه زیادی داشتند چراکه کمبود گاز و کاهش تولید پیش‌بینی‌های منفی برای این صنعت به دنبال داشته است. به هر حال، نمادهای «فخاس»، «فخوز» و «فسازان» افت قیمت شدیدی را تجربه کردند. نمادهای معدنی «کچاد» و «کگل» هم قرمز بسته شدند. نماد «ذوب» هم در بازار فرابورس کاهش قیمت نسبتا شدیدی را تجربه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *