اصلاح ساختار قیمت محصولات فولادی در بورس کالا خواسته توزیع کنندگان

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد شهرستان ساری گفت: اصلاح ساختار قیمت محصولات فولادی در بورس کالا و تعیین قیمت آن در بورس و تحقق سیاستی عادلانه و منصفانه  سیاستی است که می تواند معادلات بازار را به ثبات برساند. 

مجتبی کواکبیان درگفتگوبا پایگاه خبری فولادبان درباره الزامات توجه رئیس جمهور به صنعت فولاد افزود: رئیس جمهور قبل از انتخابات در بازدیدهایشان از استانها به سراغ شهرکهای صنعتی و واحدهای تولیدی رفتند تا با این رویکرد که بتوانند واحدهای اسیب دیده را احیا کنند. موارد قضایی جزیی تولیدکنندگان را حل کردند تا آنها بتوانند دوباره به چرخه تولید بازگردند.

وی تصریح کرد : اگر سیاست اقای رئیسی مبتنی بر این روند باشد طبعا آرامش خاصی در تولید و توزیع  آهن و فولاد و این صنعت برجای خواهد گذاشت و اگر با همین تفکر کارها پیش برود ما شاهد اصلاح ساختار بورس و حل بسیاری از مشکلات پیش روی صنعت فولاد و آهن الات خواهیم بود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد شهرستان ساری افزود: این سیاست موجب ثبات نسبی قیمتها خواهد شد و مسایلی چون واسطه گری و رانت را هم در این صنعت حل خواهد کرد.

کواکبیان ادامه داد: از آنجا که تمام زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه و قیمت آنها هم در بورس کالا تعیین می شود، سودجویانی در  پشت پرده با تشکیل باندها و تیم های یکصدا ، محصولات فولادی را از بورس می خرند و خودشان می فروشند و دخالت این افراد  موجب افزایش قیمت آهن الات و فولاد شده است.

وی افزود: تا جایی که قیمت تمام شده برای کارخانه های تولیدی ، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان نهایی قیمتی بیش از قیمت های جهانی است و فقط با رویکرد رئیس جمهور می توان امیدوار بود که محصولات فولادی با قیمت مناسب در چرخه زنجیره فولاد عرضه شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد شهرستان ساری گفت: اصلاح ساختار قیمت محصولات فولادی در بورس کالا و تعیین قیمت آن در بورس و تحقق سیاستی عادلانه و منصفانه راهی است که معادلات بازار را به ثبات خواهد رساند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *