کف بازار تعیین کننده نهایی خواهد بود

مدیر عامل ذوب باساوا در استان خراسان رضوی گفت: افزایش قیمتهای مقطعی تاثیری بر بازار ندارد چون قیمتها همیشه و همیشه در کف بازار و با مکانیزم واقعی عرضه و تقاضا به تعادل می رسد و بورس کالا و قیمتهای جهانی علت افزایش قیمتها نیستند. 

محسن ظهوریان درگفتگو با فولادبان با اشاره به پیشی گرفتن قیمت شمش داخلی از بازارهای جهانی افزود: گرانی و افزایش قیمت شمش  در بازارهمه مقطعی است و احتمال دارد در مدت زمان یک هفته تا ده روز این گرانی ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: صعودی شدن قیمت شمش در بازار کشور به علت افزایشی شدن محصولات فولادی در بازارهای جهانی است و اگر قیمتها کاهشی شود قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی نیز ریزش خواهد داشت.

مدیر عامل ذوب باساوا در استان خراسان رضوی تصریح کرد: این افزایش قیمت های مقطعی نمی تواند به بازار صدمه بزند چون قیمتها همیشه و همیشه در کف بازار با عرضه و تقاضا به تعادل می رسد و در این شرایط ملاک ما نباید بورس کالا و قیمتهای جهانی باشد

ظهوریان گفت : فکر نمی کنم این روند دایمی باشد خیلی موقتی است و شاید فقط یکبار در طول سال پیش بیاید و عموما مصرف کننده هم با این قیمتها خریدی ندارد.

وی با اشاره به عرضه محصولات فولادی در بورس کالا با قیمت پایین تر از بازار افزود: در مقطعی شمش با قیمت 8500 تومان به بورس کالا عرضه می شد و اگر الان هم قیمت شمش 16 هزار تومان تعیین شود ، هیچ خریدار و مشتری ای برای این محصولات وجود ندارد چون معیار اصلی کف بازار است که قیمت را تعیین تکلیف می کند.

مدیر عامل ذوب باساوا تاکید کرد: قیمتهای افزایشی این هفت روز و ده روز مهم نیست بلکه نقش اصلی در تعیین قیمت ها را هزینه تولید ، افزایش قیمت انرژی و افزایش حقوق و دستمزد کارگران بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *