کاهش احتمالی قیمت فولاد در پی توافق در برجام/ طرح مسکن ملیلید بخورد وضعیت فولادی‌ها خوب می‌شود

یک فعال صنعت فولاد با اشاره به اینکه توافق در برجام باعث خواهد شد ارزش دلار در کوتاه مدت کاهش پیدا کند، گفت: وقتی ارزش دلار کمتر شود و تحریم‌ها نیز برداشته شوند، صنایع فولادی در صادرات پیشرفت خواهند کرد و قیمت محصولات فولادی کاهش پیدا می‌کند.

محمدرضا هوشمند در گفتگو با فولادبان در رابطه با تأثیر مذاکرات برجام روی صنعت فولاد گفت: با توجه به تحریم‌های ایران از سوی غرب، اگر مذاکرات برجام به نتیجه برسد، تحریم‌ها برداشته خواهد شد و شرایط تسهیل می‌شوند ، در این صورت شاهد کاهش قیمت‌ها ناشی از کاهش ارزش دلار خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه کاهش نرخ دلار در کشور منجر به کاهش قیمت محصولات در زنجیره فولاد خواهد شد، افزود: قطعا یکی از اتفاقات مثبتی که می‌تواند پس از توافق در مذاکرات برجام برای کشور اتفاق بیفتد، افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش زیرساخت‌ها و صنایع معدنی و مسکن در داخل کشور است که این اتفاق می‌تواند تولید مازاد فولاد در داخل کشور را به سوی خود جذب کند.

این فعال صنعت فولاد تصریح کرد: امیدواریم شرایطی پیش بیاید که باعث شود اکثر تولید فولاد کشور به سمت و سویی حرکت کند تا باعث افزایش تولید در کشور شود کما اینکه به دلیل شرایط حال حاضر کشور در بخش صادرات فولاد، قیمت آهن اسفنجی هند و ایران به اختلاف 26 درصدی رسیده‌اند. این مسئله به دلیل سیاست‌های وزارت صمت بخاطر عدم تقاضای داخل است.

هوشمند گفت: حال که به آینده مذاکرات امیدوار هستیم، دولت باید در نظر داشته باشد تا طرح مسکن ملی را زودتر کلید بزند تا با افزایش تقاضا در فولاد، بتواند تأثیر مثبت روی این صنعت بگذارد تا تولیدکنندگان فولاد و محصولات فولادی بتوانند با افزایش تولید خود تأثیر مثبتی در وضعیت اقتصادی کشور داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *