چین به عرضه ذخایر استراتژیک فلزات ادامه می‌دهد

 کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) اعلام کرد که دولت نظارت بر قیمت کالاها را تقویت کرده و به آزادسازی مس، آلومینیوم و روی از ذخایر دولتی خود ادامه می‌دهد.
ذخیره فلزات

به گزارش فولادبان؛ در اقدامی نادر با هدف کنترل افزایش قیمت فلزات که باعث افزایش هزینه مواد اولیه برای تولیدکنندگان چینی شده است، دولت این کشور در 5 جولای 20 هزار تن مس، 50 هزار تن آلومینیوم و 30 هزار تن روی از ذخایر خود را در بازار فروخت.

سخنگوی کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: بیش از 200 سازنده غیرآهنی در مناقصه شرکت کردند و قیمت‌های فروش در حدود 3 تا 9 درصد کمتر از قیمت بازار در آن روز بود. این اقدام در ابتدا به هدف مورد انتظار دست یافت. عرضه هدفمند به سازندگان پایین‌دستی فرصتی برای جبران کاهش موجودی انبارها و رشد هزینه‌های مواد اولیه به برخی از شرکت‌ها اعطا کرد.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین همچنین متعهد شده است که نظارت بر بازارهای آتی و بازارهای بورس را تقویت کرده و بی‌نظمی‌هایی مانند احتکار را به شدت کنترل کند.

این کمیسیون اولین بخش از ذخایر فلزات غیر آهنی را از طریق مناقصه عمومی در اوایل ماه جولای عرضه کرد که درمجموع 100000 تن فلز بین 200 شرکت به حراج گذاشته شد.

آزادسازی ذخایر فلزی دولتی نتایج اولیه را به دست آورده است، زیرا قیمت‌های فولاد، مس و آلومینیوم 3 تا 14 درصد از قله‌های خود در ماه مه کاهش یافته است که باعث کاهش 1.3 درصدی شاخص ماهانه قیمت تولیدکننده در ژوئن نسبت به ماه مه شد.

این اقدام یکی از چندین تلاش پکن برای تعدیل کردن افزایش قیمت کالاها است که طی ماه‌های اخیر باعث افزایش هزینه مواد اولیه برای تولیدکنندگان چینی شده است.

قیمت مس در ماه مه به رکورد تقریباً 10،750 دلار در هر تن رسید که با بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری، نقدینگی گسترده جهانی و خریدهای سوداگرانه تشدید شد، اما از 16 ژوئیه به حدود 9400 دلار در هر تن کاهش یافته است.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین اعلام کرد که از نزدیک بازار و تغییرات قیمت را کنترل خواهد کرد و همچنان نظارت بر بازارهای آتی و بازارهای عادی را تشدید می‌کند و احتکار کالاها را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، به طور کلی پیش‌بینی می‌کند که با ادامه اقدامات برای اطمینان از تأمین و تثبیت قیمت‌ها، قیمت فلزات به تدریج به محدوده معقولی بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *