نگرانی از وابستگی فولاد آمریکا به مواد اولیه وارداتی از روسیه

در جریان جلسه استماع کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا با حضور آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، نسبت به وابستگی 90 درصدی فولاد آمریکا در زمینه تأمین زغال‌سنگ از روسیه هشدار داده شد.
نگرانی از وابستگی فولاد آمریکا به مواد اولیه وارداتی از روسیه

به گزارش فولادبان به نقل از اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز دوشنبه گفت که خبر نداشته که زغال‌سنگ ارزان‌قیمت وارداتی از روسیه سبب تضعیف تولید داخلی ایالات متحده شده و تهدیدی برای امنیت ملی برای صنعت فولاد آمریکا به وجود آورده است.

وقتی دن میوزر، عضو کنگره از بلینکن پرسید که آیا خبر دارد که از 90٪ زغال‌سنگ آنتراسیت مورد استفاده صنعت فولاد آمریکا از روسیه وارد می‌شود، وی گفت: نه من باید تصدیق کنم که این برای من خبر جدید است و بسیار ممنونم که آن را به من متوجه کردید.

در جریان استماع کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان ایالات متحده، میوزر وضعیت تأمین زغال‌سنگ در ایالات متحده را تهدیدی برای امنیت ملی توصیف کرد.

میوزر گفت طی پنج سال گذشته تولید زغال‌سنگ آنتراسیت پنسیلوانیا 20 درصد کاهش یافته در حالی که کل فروش زغال‌سنگ آنتراسیت روسیه از 6 میلیون تن در سال 2016 به 22 میلیون تن در سال 2020 افزایش یافته است، به عبارتی 12 برابر بیشتر از مصرف داخلی در ایالات متحده شده است.

میوزر گفت: من نگران هستم که روسیه در تلاش برای تضعیف عرضه داخلی ما است که باعث تهدید امنیت ملی و همچنین تهدیدی برای اقتصاد ما می‌شود و این درواقع به توجه ما نیاز دارد.

نماینده کنگره همچنین از بلینکن خواست که به مسئله دامپینگ و عرضه انبوه زغال‌سنگ آنتراسیت روسی به آمریکا توجه کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *