نوسان بیشتر بازار با وجود نزدیک شدن به انتخابات

با وجود نزدیک‌تر شدن به انتخابات ریاست جمهوری، شاخص کل بازار نوسان روزانه خود را داشت و بازار قرمز بسته شد.

به گزارش فولادبان؛ طی معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل ابتدا حالت نزولی داشت، اما در انتهای معاملات، دوباره رشد کرد، اما باز هم نتوانست سبز شود و وضعیت بازار در حالت افت باقی ماند. نکته قابل توجه کم شدن دوباره حجم معاملات بود، اما کارشناسان عقیده دارند که مشکل اصلی بازار افت نقدشوندگی و قفل بودن بسیاری از سهم‌ها در صف فروش است. اتفاقی که چندین وقت است دامنگیر بازار شده است و سهامداران به همین دلیل قصد خروج از بازار را دارند.

شاخص کل بورس امروز از دقایق آغازین معاملات روی ریل نزولی بود و با شیبی نسبتا شدید این دوره افت را پشت سر گذاشت، اما با وجود مثبت شدن نمادهای بزرگی از جمله «خساپا»، «ولکار» و «خودرو» باز هم شاخص در منطقه قرمز باقی ماند و تا انتهای معاملات با افت 3 هزار و 662 واحدی، به یک میلیون و 141 هزار و 291 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز درست پا به پای شاخص کل حرکت می‌کرد و از ابتدای معاملات، شاهد افت در این شاخص بودیم؛ البته، کاهش حجم خرید و فروش در سهم‌های کوچک علت عمده افت در این شاخص است که مدت زیادی است شاهد این رویه در این سهم‌ها هستیم. به هر حال، شاخص هم‌وزن تا انتهای معاملات با کاهش یک‌هزار و 220 واحدی، روی خانه 377 هزار و 233 واحدی ایستاد. شاخص فلزات اساسی هم در حرکت با دو شاخص اصلی بازار هم‌راستا بود و تا انتهای معاملات 2 هزار و 150 واحد افت کرد و رقم 901 هزار و 938 واحد را نشان داد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «غکورش»، «ولکار»، «خودرو»، «خپارس»، «خساپا»، «شپنا» و «شستا» بیشتر مورد توجه معامله‌گران بودند، اما نمادهای «فارس»، «تاپیکو»، «رمپنا»، «وپارس» و «وبصادر» بیشترین تأثیر منفی و نمادهای «کگل» و «شپنا» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل داشتند. خودرو، بانک‌ها و فلزات اساسی هم برترین گروه‌های صنعت از لحاظ ارزش معاملات بودند.

امروز، نمادهای فولادی اکثرا در صف فروش بودند و نمادهای «فنورد»، «فپنتا» و «کویر» بیشترین افت قیمت را در سهام خود داشتند. نماد «فولاد مبارکه اصفهان» نیز افت قیمت را تجربه کرد. در میان معدنی‌ها «کگل» و «کچاد» رشد قابل قبولی داشتند و در بازار فرابورس، نماد «ذوب» با تقاضای خوب حدود یک درصد رشد قیمت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *