نشانه های نزول قیمت فولاد دیده می شود/اتصال برق از مهر ماه،مطلع کاهش قیمت ها

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: با توجه به کاهش نرخ های جهانی و چشم انداز کوتاه مدت نزولی قیمت ارز،کاهش قیمت فولاد در آینده نزدیک طبیعی است

وحید یعقوبی مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با خبرنگار فولادبان درباره شرایط کنونی بازار فولاد و چشم انداز کوتاه مدت آن گفت:دو عامل اصلی تعیین قیمت عرضه و تقاضا هستند و در دوره ای که برق واحدها قطع بوده و تولید فولاد کشور نصف شده، فشار روی قیمت ها و رشد آنها طبیعی است.

یعقوبی ادامه داد: تقاضا هست ولی عرضه کمتر شده است و این افزایش قیمت هایی که اتفاق افتاده طبیعی است و پیش بینی این است که طبق اعلام از مهر ماه برق واحدها قرار است متصل شود، روند کاهشی قیمت آغاز خواهد شد.

وی افزود: مکانیزم عرضه و تقاضا در تابستان به دلیل قطعی برق به سمت تعادل با افزایش قیمت حرکت کرد که امیدواریم در زمستان این اتفاق برای گاز پیش نیاید تا ثبات را در بازار فولاد شاهد باشیم و تولیدکنندگان بیش از این آسیب نبینند.

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پایان تصریح کرد: نشانه هایی از شروع روند نزولی قیمت را شاهد هستیم به گونه ای که در دو هفته گذشته قیمت شمش 10 درصد با کاهش همراه بوده است و با توجه به اینکه قیمت های جهانی با ثبات بوده و چشم انداز کوتاه مدت نرخ ارز نیز به نظر کاهشی است، این ارقام قیمتی فولاد همچنان نزولی تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *