قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی و جهانی تابع عرضه و تقاضا / اقتصاد جهانی تحت تاثیر کرونا

مدیرعامل فولاد سفید دشت گفت:عرضه و تقاضای محصولات فولادی همواره یکی از معیارهای تعیین کننده قیمت در بازارهای داخلی و جهانی است و اگر طرح های عمرانی سرعت بگیرند، تقاضا و قیمت نیز روند افزایشی خواهند داشت، اما بازار در حال حاضر وضع مشخصی ندارد.

محمود ارباب زاده در گفتگو با فولادبان درباره پیش‌بینی قیمت محصولات فولاد در سال 2022 میلادی افزود: پیش بینی قیمت‌ها در سال آینده میلادی برای محصولات فولادی کمی دشوار است چون وضعیت و شرایط سال آینده خیلی روشن نیست.

وی ادامه داد: شرایط بازار داخل دستکم با رکود همراه خواهد بود چون درحال حاضر رکود مصرف در کشور وجود دارد و به علت کاهش تقاضا، قیمت ها نمی تواند خیلی رشد داشته باشد.

این فعال صنعتی تصریح کرد: اگر مصرف محصولات فولادی افزایش پیدا کند و ساخت پروژه‌ها سرعت بگیرد و طرح‌های عمرانی بیشتر شوند، مصرف و قیمت افزایش پیدا خواهد کرد. به این دلیل که اکنون مصرف خیلی پایین آمده است و قیمت‌ها هم افزایشی نخواهد شد و حتی میل به کاهش دارد.

ارباب زاده گفت: خوب شدن بازار فولاد و محصولات فولادی بستگی به طرح‌های عمرانی دارد، اگر پروژه‌های عمرانی سرعت بگیرند، تقاضای محصولات فولادی و قیمت نیز روند افزایشی خواهند داشت و بازار هم بطور مستقیم تحت تاثیر این تقاضا قرار خواهد گرفت، اما بازار در حال حاضر وضعیت مشخصی ندارد.

وی افزود: عرضه و تقاضا همواره یکی از معیارهای تعیین کننده قیمت محصولات فولادی و دیگر کالاها و محصولات است. بازار محصولات فولادی در داخل اگر مصرف نداشته باشد به طور معمول با رکود مواجه خواهد شد و اگر حتی محصولات فولادی همچنان تولید و عرضه شوند تولیدکنندگان در شرایط رکود مجبورند تولیدات خود را با قیمت کف بفروشند.

مدیرعامل فولاد سفید دشت ادامه داد: به نظر می‌رسد بازارهای جهانی تابع ویروس کرونا و شیوع سویه امیکرون قرار گرفته و قطعا شیوع ویروس کرونا روی رشد اقتصادی کشورها تاثیرات قیمتی زیادی می‌گذارد و قیمت‌های جهانی کاملا تحت تاثیر این ویروس است.

ارباب زاده تصریح کرد: اگر چنانچه بحران امیکرون و ویروس کرونا در سال آینده پایان بگیرد در چنین شرایطی باز هم نمی‌توان تحلیل خاصی ارائه کرد چون بازار تابع عرضه وتقاضا و شرایط است و نمی توان تحلیل مشخصی داد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *