ضرر قطعی برق برفرآیند تولید محصول گندله به بعد بیشتر است

دبیرانجمن سنگ آهن ایران گفت:درتولید آهن اسفنجی، گاز بعنوان احیاکننده و نه بعنوان سوخت استفاده می شود و در فرایند تولید صنایع معدنی بویژه تولید گندله به بعد، قطع برق و گاز خسارت زیادی به تولید این محصول و کاهش آن می زند.
سعید عسگرزاده دبیرکل انجمن سنگ آ]ن

سعید عسگرزاده در گفتگو با فولادبان با اشاره به تاثیرات قطعی برق در صنایع کشور تصریح کرد:صنایع معدنی ما به انرژی برق و گاز وابستگی زیادی دارند اما معادن ما خیلی وابسته به انرژی نیستند.

وی ادامه داد: از مرحله ای که فرآیند تولید شروع می شود تا مرحله تولید کنسانتره و گندله ، صنایع معدنی به برق و گاز نیاز دارندو در تولید آهن اسفنجی ، گاز بعنوان ماده اولیه استفاده می شود.

دبیرانجمن سنگ آهن ایران گفت:در تولید آهن اسفنجی گاز بعنوان احیاکننده و نه بعنوان سوخت استفاده می شود بنابراین وجود گاز و استفاده از آن در کل زنجیره بسیار بسیار مهم است.

عسکرزاده با اشاره به توافقنامه های همکاری صنایع معدنی با شرکتهای تولیدکننده برق افزود: انجمن سنگ آهن تلاش زیادی داشته است تا نوعی همکاری با شرکتهای فعال در حوزه تامین برق داشته باشد و این شرکتها برق معادن را تامین و در این حوزه سرمایه گذاری کنند ولی در این زمینه پیشرفت خوبی نداشته ایم.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل ناکامی در توافقنامه ها این است که معادن از همان ابتدا باید مشکلاتشان را به لحاظ زیر ساختی حل و فصل می کنند و سپس به سراغ معدنکاری می روند و شاید معادن از این موضوع استقبال نکرده اند.

دبیرانجمن سنگ آهن ایران گفت: صنایع معدنی ما در حوزه تامین مواد اولیه بویزه از مرحله گندله به بعد همانند سایر صنایع قطعا  با خاموشی و قطع برق متضرر می شوند اما در هر حال باید محدودیتهای کلی کشور را بپذیریم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *