زمین صادرات نوردکاران پشت پرده گران فروشی شمش است

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره پرشین فولاد گفت: مافیای فولادسازان و تولیدکنندگان شمش همگی دست به یکی کرده اند تا جلوی صادرات میلگرد را بگیرند و با قدرت اقتصادی بالا و همراهی دولت قوانین صادراتی را به نفع خود تدوین می کنند.
زمین صادرات نوردکاران پشت پرده گران فروشی شمش است

آیدین فتحی درگفتگو با فولادبان با اشاره به پیشی گرفتن قیمت شمش داخلی از بازارهای جهانی افزود:تولیدکنندگان شمش مافیایی هستند که همگی دست به یکی کرده اند که جلوی صادرات میلگرد را بگیرند. شمش را در داخل بیشتر از قیمت جهانی می فروشند و در کشورهای همسایه همین شمش را با قیمت ها بسیار پایین عرضه می کنند؛ با این شرایط نوردکار چگونه می تواند صادرات کند.

وی تصریح کرد: وقتی بازار صادراتی میلگردها که به سختی و با تلاش فراوان جذب شده با بهانه اینکه بصرفه نیست با همراهی دولت و مافیای فولادسازان می میرد ؛ دیگر براحتی قابل احیا نیست.

فتحی افزود: تمام این سیاستها با هماهنگی همه جانبه برای جلوگیری از صادرات میلگرد اعمال می شود تا آقایون در حیاط خلوت خارج از ایران بدون هیچ کنترلی، صادراتشان را انجام دهند.

وی ادامه داد: ما نوردکاران تا امروز نتوانسته ایم هیچ کاری  انجام دهیم از این به بعد هم نخواهیم توانست زیرا واقعیت این است که زور ما به آنها نمی رسد و اتحاد بین نوردی ها با توجه به نداشتن منافع مشترک خیلی سخت است ،البته امیدوار که  نه  اما منتظریم دولت بعدی شاید در مقابل اقدامات مافیایی فولادسازان کاری انجام دهد.

رئیس هیات مدیره پرشین فولاد تاکید کرد: منافع ذوبی ها ( فولادسازان )  آنقدر زیاد است که با هزینه های کلان رای دولت و گمرک را همسو با فعالیتهای خود می کنند و از صادرات محصولات نوردی و نهایی که ارزش افزوده بالایی دارد، جلوگیری کنند.

فتحی افزود: در همین حال  صادرات محصولات معدنی و مواد خام براحتی انجام می گیرد و پول و ارزهای سرشار از فروش مواد اولیه به خارج از مرزهای ایران منتقل می شود و حجم برگشتی ارز به داخل کشور مشخص و حتی قابل تخمین نیست.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *