تولید فولاد خام چین در ماه آگوست کاهشی شد

به گزارش فولادبان؛تولید فولاد خام چین در ماه آگوست به پایین‌ترین سطح از مارس ۲۰۲۰ پس از آن رسید زیرا پکن به کارخانه‌های فولاد دستور داده تا تولید فولاد خود را در سطح سال ۲۰۲۰ ثابت نگه دارند.

به گزارش آرگوس، اداره ملی آمار چین (NBS) اعلام کرد تولید فولاد خام در ماه آگوست ۸۳٫۲۴ میلیون تن بود که نسبت به ماه ژوئیه ۴٫۳ درصد و در مقایسه با سال قبل ۱۳٫۲ درصد کاهش یافته است. میانگین تولید روزانه با ۴ درصد کاهش به ۲٫۶۹ میلیون تن در روز رسید در حالی که در ماه جولای ۲٫۸ میلیون تن در روز و در ماه ژوئن ۳٫۱۳ میلیون تن در روز بود. تولید فولاد خام ژانویه تا آگوست چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵٫۳ درصد افزایش یافت و به 733 میلیون تن رسید.

تولید فولاد چین در ماه آگوست با ۱۰٫۱ درصد کاهش در مقایسه با سال قبل به 109 میلیون تن رسید. تولید آهن خام هم در مدت مشابه با ۱۱٫۱ درصد کاهش به ۷۱٫۵۳ میلیون تن رسید.

صادرات فولاد چین در ماه آگوست به کمترین میزان در سال ۲۰۲۱ کاهش یافت زیرا مالیات بر صادرات در ماه‌های مه و آگوست افزایش یافت تا عرضه فولاد چین به عقب برگردد.
کاهش عرضه فولاد، قیمت آن را در ماه آگوست افزایش داد. قیمت میلگرد در بورس شانگهای از ۳ آگوست تا ۱۴ سپتامبر ۳۵۰ یوان در تن یا ۶٫۸ درصد افزایش یافت. قیمت کویل نورد گرم هم در طول مدت مشابه ۱۰۰ یوان یا ۱٫۸ درصد افزایش یافت.

چین ۱٫۶۵ میلیارد تن فولاد خام در سال ۲۰۲۰ تولید کرد. چین برای دستیابی به هدف سالانه خود در سال ۲۰۲۱ باید تولید فولاد خام را به 332 میلیون تن در ماه سپتامبر محدود کند. چین 364 میلیون تن فولاد خام در دوره سپتامبر-دسامبر ۲۰۲۰ تولید کرد، بنابراین سیاست گذاران برای کاهش تولید در مابقی سال به کارخانجات فشار خواهند آورد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر طرفدارترین مطالب