تولید جهانی فولاد تا سال 2026 به 2.2 میلیارد تن می‌رسد

موسسه تحقیقاتی Global Industry Analysts در گزارش خود با عنوان فولاد – مسیر بازار جهانی و تجزیه و تحلیل، چشم‌اندازهای تازه‌ای را در مورد فرصت‌ها و چالش‌های بازار فولاد جهان با توجه به تحولات ناشی از کرونا ارائه کرده است.
بازار جهانی فولاد

به گزارش فولادبان؛ در چکیده این گزارش آمده است: بازار جهانی فولاد تا سال 2026 به 2.2 میلیارد تن می‌رسد.

فولاد، یکی از اساسی‌ترین مواد مهندسی، به دلیل کاربردهای متنوع خود در هر جنبه از زندگی بشر شناخته شده است. فولاد، پایه و اساس برخی از صنایع مانند بخش ساخت‌وساز، ساخت قطعات خودرو و خودرو، ساخت کالاهای فلزی، کشتی‌سازی، ساخت ماشین‌آلات و زیرساخت‌های نفت و گاز است.

در دوره کرونا، افزایش فعالیت‌های ساختمانی، بهبود بخش تولید و افزایش متعاقب تقاضا برای تولید انواع ماشین‌آلات، رشد ساخت کالاهای فلزی و تقاضای جدید حمل‌ونقل، تقاضا برای فولاد تمام‌شده را افزایش داد.

بازار جهانی فولاد 1.7 میلیارد تن در سال 2020 بود که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2026 به 2.2 میلیارد تن برسد و در این دوره رشد مرکب سالانه 4.1 درصدی بکند.

پیش‌بینی می‌شود ساخت‌وساز، یکی از بخش‌هایی که در این گزارش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است، رشد مرکب سالانه 3.5 درصد داشته باشد و تا پایان دوره مورد بررسی به 992 میلیون تن برسد.

پس از تجزیه و تحلیل کامل پیامدهای تجاری همه‌گیری کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن، رشد مرکب سالانه بخش ماشین‌آلات برای دوره 7 ساله بعدی به 4 درصد می‌رسد. این بخش در حال حاضر 18.2 درصد از سهم بازار جهانی فولاد را به خود اختصاص داده است.

ساخت‌وساز بزرگترین بخش مصرف نهایی صنعت فولاد است. وضعیت صنعت ساخت‌وساز در هر منطقه جغرافیایی، هم ساخت‌وسازهای جدید و هم نوسازی، تأثیر زیادی بر مصرف فولاد دارد. فولاد مورد استفاده در بخش ساخت‌وساز مطابق با الزامات استاندارد عملکرد بالا، مقاومت در برابر خوردگی و حفاظت از آتش است. نیاز به تولید ماشین‌آلات سبک و بدون زنگ‌زدگی، تقاضای فولاد در صنعت ماشین‌آلات را پیش می‌برد. تقاضای زیادی برای صفحات فولادی با مقاومت بالا وجود دارد که دارای قابلیت جوشکاری، شکل‌پذیری و مقاومت در دمای پایین است.

بازار فولاد ایالات متحده در سال جاری میلادی 79.4 میلیون تن برآورد شده است، در حالی که پیش‌بینی می‌شود بازار فولاد چین تا سال 2026 به 1.3 میلیارد تن برسد.

بازار فولاد در ایالات متحده 79.4 میلیون تن در سال 2021 برآورد شده است. این کشور در حال حاضر سهم 4.55 درصدی از بازار جهانی را دارد. پیش‌بینی می‌شود چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، در سال 2026 به اندازه بازار 1.3 میلیارد تن برسد که نرخ رشد مرکب سالانه معادل 4.6 درصد در دوره مورد بررسی است.

از دیگر بازارهای جغرافیایی قابل توجه فولاد، کشورهای ژاپن و کانادا هستند که پیش‌بینی می‌شود هر یک به ترتیب در دوره مورد بررسی 1.8 و 2.1 درصد رشد کنند.

برای آلمان پیش‌بینی می‌شود که تقریباً 3.1 درصد رشد مرکب سالانه داشته باشد در حالی که حجم بازار فولاد بقیه اروپا در پایان دوره مورد بررسی به 1.3 میلیارد تن می‌رسد.

چین به دلیل فعالیت‌های بزرگ ساختمانی و صنعتی که تقاضای زیادی برای طیف وسیعی از محصولات فولادی ایجاد می‌کند، همچنان بزرگترین بازار منطقه‌ای برای محصولات فولادی نهایی است. سرعت بالای توسعه اقتصادی، صنعتی شدن، شهرنشینی سریع، افزایش مداوم فعالیت‌های ساختمانی و تقاضای زیاد برای خودرو در میان سایر موارد، به افزایش تقاضا برای فولاد در مناطق در حال توسعه در محیط پس از کرونا کمک می‌کند.

در بخش حمل‌ونقل جهانی، رشد مرکب سالانه ایالات متحده آمریکا، کانادا، ژاپن، چین و اروپا 3.16 درصد تخمین زده شده است. این بازارهای منطقه‌ای که اندازه بازار ترکیبی آنها 209.9 میلیون تن در سال 2020 بود تا پایان دوره مورد بررسی به 284.8 میلیون تن خواهند رسید. چین در این دسته از بازارهای منطقه همچنان در سریع‌ترین وضعیت رشد است. با هدایت کشورهایی مانند استرالیا، هند و کره جنوبی، پیش‌بینی می‌شود بازار فولاد آسیا و اقیانوسیه تا سال 2026 به 56.8 میلیون تن برسد، در حالی که آمریکای لاتین در این مدت سالانه 4.8 درصد رشد مرکب خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *