بورس کالا عامل رکود بازار/کسی خریدار میلگرد 17 تومانی نیست

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان یزد در واکنش به قیمتهای افزایشی محصولات فولادی بازار گفت: هم اکنون بازار قیمتها را پس زده و نمی تواند تحمل کند اما بورس کالا با کمبود عرضه و قطره چکانی توانسته است قیمتها را کنترل و گران کند.
بورس کالا

محمد صادق مدرسی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: بورس کالا در ایران متاسفانه نه بعنوان مرکز تعیین و کشف قیمت محصولات فولادی و نه حتی مرجعی برای حمایت از مصرف کننده بلکه تبدیل به مرکز گران کردن محصولات شده است.

وی تصریح کرد:بورس کالا فقط تامین کننده منافع فولادی ها است و در حال حاضر نه جوابگوی وزارت صمت؛نه مجلس و نه نهادهای نظارتی است.

مدرسی افزود: چرا باید قیمتها معادل قیمت جهانی باشد وقتی برق ، گاز،  خدمات و نیروی انسانی تولیدکنندگان ما همه وطنی هستند چرا ملت ایران باید فولادشان را از قیمت جهانی هم بالاتر بخرند. چه کسی مسئول این شرایط است؟ چه کسی پاسخگو است؟

وی با اشاره به تعطیلی فعالیتهای عمرانی و ساختمانی در کشور گفت: نتیجه قیمت گذاری های یکجانبه بورس این شده است که مردم توان خرید فولاد را ندارند،میلگرد کیلویی 17 هزار تومان و پروفیل و ورق کیلویی 25 هزار تومان را چه کسی می تواند خریداری کند، اگر شرایط با همین رویه پیش برود اقتصاد مملکت قفل خواهد شد.

این فعال بازار ادامه داد: عده ای منافعشان ایجاب می کند که اینگونه رفتار داشته باشند اما مطمئن باشند آنها به منافعشان نخواهند رسید،یک ضرب المثل هست که می گوید کم بخور همیشه بخور، اما الان بگونه ای شده که پر بخور الان بخور.

مدرسی افزود: هم اکنون بازار این قیمتها را پس زده و نمی تواند تحمل کند، اما بورس کالا با کمبود عرضه و قطره چکانی توانسته است قیمتها را کنترل و گران کند اما مردم و بازار دیگر قدرت خرید ندارد و بازار  به خواب رفته و در رکود است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *