بورس باز هم ریخت/ سقوط 5 هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل بازار سرمایه برای دومین روز متوالی، با سقوط 5 هزار واحدی در منطقه قرمز باقی ماند.

به گزارش فولادبان؛ بورس پس از گذر کردن از روزهایی که در جو خبر اعلام نامزدهای ریاست جمهوری که سبز بود، برای دومین روز متوالی در منطقه سرخ ماند و اکثر سهم‌های بازار فشار فروش را تجربه کردند و در این میان، سهام گروه‌های خودرویی، بانکی، فرآورده‌های نفتی و برخی سهام فلزی بیشترین افت قیمت را داشتند. امروز با وجود اینکه قیمت دلار به دلیل ابهام در مذاکرات برجامی بالا رفت، باز هم شاهد کاهش حجم معاملات و از همه مهم‌تر افزایش عرضه بودیم چراکه هنوز ابهامات بورس پابرجا هستند.

شاخص کل در دقایق ابتدایی معاملات رشد کرد، اما باز هم زور عرضه‌ها به تقاضا چربید و باز هم این شاخص سقوط را تا انتهای معاملات تجربه کرد. امروز شاخص کل بازار سرمایه در انتهای معاملات، با افت 5 هزار و 438 واحدی، رقم یک میلیون و 140 هزار و 491 واحد را نشان داد و کارشناسان عقیده دارند، با مشخص شدن سیاست‌های نامزدهای ریاست جمهوری برای انتخابات قرار نیست شوکی به بازار وارد شود.

در جریان معاملات امروز، شاخص کل هم‌وزن از همان ابتدا روی مدار نزولی بود و تنها دقایقی یک رشد را با افزایش خرید در برخی سهم‌ها تجربه کرد، اما قفل بودن صف خرید سهم‌های کوچک این شاخص را در منطقه سرخ نگه داشت. شاخص کل هم‌وزن امروز با هزار و 628 واحد کاهش، به 381 هزار و 368 واحد رسید. شاخص فلزات اساسی امروز پس از رشد نیم ساعته، دوباره افت کرد و تا انتهای معاملات 829 واحد پایین‌تر از روز گذشته یعنی روی 915 هزار و 515 واحد قرار گرفت.

در روزی که معاملات در مدار نزولی دنبال می‌شد، نمادهای «غکورش»، «شپنا»، «ثبهساز»، «غزر»، «خساپا»، «اپال» و «خودرو» پرتراکنش‌ها بودند. نمادهای «وبملت»، «شستا»، «شبندر»، «پارسان»، «خودرو» و «خساپا» بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص داشتند و نماد «فارس» هم بیشترین اثر مثبت را در روند حرکت شاخص کل داشت.

امروز، نمادهای فولادی هم به صورت متعادل معامله می‌شدند؛ به نحوی که برخی از آن‌ها سود و برخی دیگر ضرر کردند. نمادهای «فپنتا»، «فجر» و «کویر» بیشترین رشد قیمت را در سهام خود داشتند. دو نماد معدنی «کگل» و «کچاد» هم در معاملات روز جاری با افزایش عرضه معامله شدند و نماد «ذوب» در بازار فرابورس حدود یک درصد افت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *