الزام معدنی ها به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت/معدنی های متخلف حق معامله در بورس را ندارند  

مدیرپروژه رصد سیستمی زنجیره فولاد دروزارت صمت از الزام ثبت اطلاعات معدنی ها یعنی فعالان سنگ آهن ، کنسانتره ، گندله و آهن اسفنجی در سامانه جامع تجارت از این هفته خبر داد.

مرتضی احمدی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به جدیت وزیر جدید صمت در پیشرفت و پیگیری سامانه جامع تجارت افزود: ثبت اطلاعات در سامانه جمع تجارت پیش از این با ثبت اطلاعات از فولاد خام در زنجیره آغاز می شد اما با پیگیری آقای فاطمی امین و در دوره جدید موضوع ثبت اطلاعات بخش معدن هم به آن اضافه شده و این هفته به فعالان این بخش هم ابلاغ شد .

وی تصریح کرد : با ابلاغ این بخش ما کل زنجیره فولاد را در سامانه جامع تجارت خواهیم داشت و فعالان صنعتی مکلف به ثبت اطلاعات خود از مواد اولیه تا محصول نهایی در سامانه خواهند شد.

مدیرپروژه رصد سیستمی زنجیره فولاد دروزارت صمت ادامه داد: این هفته با پیگیری وزیر صمت به معدنی ها یعنی فعالان سنگ آهن ، کنسانتره ، گندله و اهن اسفنجی  ابلاغ شده اطلاعات خود را ثبت کنند وبحث شفافیت زنجیره افزایش خواهد یافت و این الزام قطعی است.

احمدی گفت: با عملیاتی شدن ثبت اطلاعات مواد اولیه در سامانه جامع تجارت از این پس واحدهایی که اطلاعات خود را بطور کامل ثبت نکرده باشند نمی توانند از بورس خریداری کنند مگر اینکه اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت تکمیل کنند.

وی افزود: واحدهایی هم که از ثبت اطلاعات خود در سامانه خودداری کنند نمی توانند محصولات فولادی مثل میلگرد ، تیرآهن و یا حتی مواد اولیه خود را از بورس کالا خریداری کنند و اگر شاخص های مندرج در سامانه را پر نکنند نمی توانند از بورس خرید داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *